sobota, 25 lipca 2015

Albo Albo TAG


Albo Albo TAG widziałam na innych blogach i nawet rozważałam zrobienie go w jakiejś niedalekiej przyszłości. Tymczasem Ola z bloga Zatracona w innych światach zrobiła go u siebie i otagowała mnie. Tak więc dziękuję i zabieram się do odpowiedzi na pytania!

1. Wolisz czytać tylko trylogie czy tylko powieści jednotomowe?
Wolę czytać trylogie, bo mogę dłużej przebywać w świecie danego bohatera. Ostatnio czytałam same trylogie lub dłuższe serie. Gdy zabrałam się za powieść jednotomową, było mi dziwnie, że po jej skończeniu moja przygoda z tymi bohaterami również dobiegła już końca.

2. Wolisz czytać tylko autorki czy tylko autorów?
To dla mnie nie ma znaczenia, czy książka jest napisana przez mężczyznę czy kobietę. Liczy się historia, akcja, bohaterowie. Płeć autora nie ma żadnego znaczenia dla mnie, jako odbiorcy książki. W mojej biblioteczce przeważają książki autorek, ale to o niczym nie świadczy.

3. Wolisz kupować tylko w empiku czy tylko na stronach internetowych?
W empiku kupuję tylko wtedy, kiedy znajdę naprawdę dobrą ofertę. Jak można się domyślić, oznacza to, że raczej rzadko. I jeśli już tam kupuję, to zamawiam w ich internetowym sklepie. W salonach ceny zawsze są kilka złotych wyższe.
Mam kilka ulubionych stron, gdzie kupuję książki, a każdy zakup poprzedza porównywanie, gdzie bardziej mi się opłaca. Kupuję na aros.pl, czytam.pl, nieprzeczytane.pl, bonito.pl. Gdy znajdę jakąś promocję, korzystam także z internetowego Świata Książki.

4. Wolisz żeby wszystkie książki zostały zekranizowane czy żeby przekształcono je w serial?
Filmy to zwykle większy budżet i lepsze efekty, więc wybrałabym filmy. Jednak nie wyobrażam sobie, by jakakolwiek dłuższa seria mogła tak, jak np. Harry Potter, liczyć sobie osiem filmów i nadal odnosić ogromny sukces.

5. Wolisz czytać pięć stron dziennie czy pięć książek tygodniowo?
Oczywiście, że pięć książek tygodniowo. Kto mógłby po zaledwie pięciu stronach odłożyć książkę? Przeczytanie jednej zajmowałoby tygodnie. Co za strata czasu!

6. Wolisz być profesjonalnym recenzentem czy autorem?
Nigdy nie ciągnęło mnie do pisania opowiadań, a książek w ogóle. Co prawda mam pewne pomysły na historie, ale nie wiem, czy starczyłoby mi ich na napisanie całej książki. Tak więc wolę być recenzentem.

7. Wolisz czytać dwadzieścia ulubionych książek w kółko czy sięgać po nowe pozycje?
Wolę sięgać po nowe. Nawet najlepsze książki, czytane w kółko, w końcu by się znudziły. Powstaje tyle ciekawych książek i miałabym z tego rezygnować? Nie, wykluczone.

8. Wolisz być bibliotekarzem czy sprzedawcą książek?
Sądzę, że gdybym była bibliotekarką, obawiałabym się tego, czy ktoś nie zniszczy książki, albo nie zatrzyma dla siebie. Gdybym sprzedawała książki, nie miałabym takich obaw, więc wolę to drugie.

9. Wolisz czytać tylko ulubiony typ literatury czy wszystko poza ulubionym typem literatury?
Tutaj mam problem. Uwielbiam fantastykę i wydaje mi się, że mogłabym czytać tylko ją. Gorzej, jeśli miałabym z niej zrezygnować i czytać wszystko inne. Nie wyobrażam sobie, że miałabym jej nie ruszać. Wybieram opcję pierwszą.

10. Wolisz czytać tylko książki fizyczne czy tylko e-booki?
Mam czytnik i przeczytałam na nim sporo książek. Niektóre tak dobre, że chciałabym mieć je na półce. Uwielbiam zapach nowych książek i trudno byłoby mi bez nich wytrzymać, więc wybieram tylko książki papierowe.

Jak Wam się podobały moje odpowiedzi? Ponieważ tag ten jest dosyć popularny, nie nominuję nikogo, ale zachęcam do zrobienia, jeśli jeszcze go nie robiliście. Linki do swoich odpowiedzi możecie umieszczać w komentarzach. :)

Informacja
Na blogu zainstalowany jest zewnętrzny system komentarzy Disqus. Więcej o nim w Polityce Prywatności.