środa, 15 lipca 2015

Liebster Blog Award #1

Od jakiegoś czasu obserwuję na innych blogach zabawę pod nazwą Liebster Blog Award i oto mój blog także został nominowany do wzięcia w niej udziału. Nominację tę dostałam od Kylie Raven z bloga Zakurzone Stronice, za co serdecznie dziękuję.

Czym jest Liebster Blog Award? Wyróżnienie to daje możliwość poznania nowych blogerów oraz ich blogów. Na czym polega? Bloger, którego blog otrzymał nominację, jest zaproszony do odpowiedzi na 11 pytań, które zadaje nominujący. Nominowany, w poście na swoim blogu, linkuje post nominującego, odpowiada na zadane pytania, wymyśla 11 swoich pytań oraz podaje listę (najlepiej) 11 blogów (z liczbą obserwatorów poniżej 200), które on sam nominuje do odpowiedzi na swoje pytania. Potem należy jedynie powiadomić nominowane blogi o wyróżnieniu. W ten sposób zabawa się kręci.

Przejdźmy zatem do pytań, jakie zadała Kylie Raven:

1. Co myślisz o swoim kraju – Polsce? Czy uważasz się za patriotę?
Wiele rzeczy nie podoba mi się w moim kraju i wiele bym zmieniła, gdybym mogła. Chciałabym, żeby w Polsce panowała wewnętrzna zgoda, a ludzie mogli żyć godnie - by za swoją pracę otrzymywali godną płacę, która umożliwiłaby życie na poziomie, a nie przetrwanie od pierwszego do pierwszego.
Czy jestem patriotką? Trudne pytanie. Szczerze powiedziawszy, gdyby nie pewne moje ograniczenia, wolałabym gdzieś wyjechać i zobaczyć świat. Na pewno za patriotkę mogę uważać się w sensie dbania o język. Nienawidzę, gdy ktoś go kaleczy, a alergicznie reaguję na ludzi, którzy robią błędy i dobrze o tym wiedzą, ale nie robią nic, by poprawić swoje zdolności ortograficzne, bo oni tacy są i już. To po prostu śmierdzące lenistwo.

2. Jak zaczęła się Twoja miłość do książek?
Chciałabym powiedzieć, że moja miłość do książek zaczęła się w dzieciństwie i nieprzerwanie trwa do dziś, ale byłoby to kłamstwo. W dzieciństwie, owszem, lubiłam książki, ale obowiązek czytania lektur skutecznie mnie do książek zniechęcił na lata, podczas których dla przyjemności czytałam bardzo rzadko. Miłością do książek na nowo zapałałam parę lat temu, a stało się to za sprawą... trochę wstyd się przyznać, ale Zmierzchu. Spodobało mi się czytanie na nowo, dzięki czemu zaczęłam sięgać po inne książki i nadrabiać zaległości. Stałam się uzależniona od czytania i kupowania książek.

3. Najwcześniejsze wspomnienie Twojego życia?
Hmm... Może wydawać się trochę traumatyczne, ale jednym z najwcześniejszych wspomnień jest śmierć prababci. Miałam 5 lat i dobrze pamiętam, jak widziałam wynoszenie jej ciała z domu, a potem pogrzeb. Pamiętam nawet, w co byłam ubrana.

4. Gdzie wolałabyś mieszkać – na wsi, czy w mieście? Dlaczego?
Chociaż na wsi może być spokojnie i naprawdę pięknie, wolę miasto. Nie wyobrażam sobie życia bez bliskości cywilizacji. ;) Mieszkam na osiedlu domów jednorodzinnych i jest mi tu dobrze. Blisko sklepy, niedaleko do centrum miasta. Miasto wolę także ze względów praktycznych - bliżej do lekarza, kina, marketów.

5. Czy tworzysz coś – na przykład jakiś utwór literacki, komponujesz coś, robisz biżuterię, zakładki, inne DIY?
Czasem coś rysuję. Ostatnio, niestety, raczej rzadko, bo mój czas pochłaniają książki i blog. Jeśli mam spędzić kilka godzin nad rysunkiem, to czasem wolę jednak ten czas poświęcić na czytanie czy pisanie.

6. Ulubiony dzień/dni w roku?
Raczej nie mam ulubionych dni w roku. Nie przypominam sobie, bym jakiś dzień szczególnie lubiła. Może ewentualnie dzień urodzin, ale to tylko "może".

7. Czy masz jakiś styl, w którym się ubierasz?
Jakiś konkretny styl, który mogłabym jakoś nazwać? Nie. Ubierając się, chcę wyglądać schludnie, ładnie i kobieco oraz czuć się przy tym wygodnie. Nie śledzę "trendów w modzie".

8. Czy poza Twoim aktualnym blogiem miałaś jeszcze jakieś?
Kiedyś, przez krótki czas pisałam na blogu o tematyce, jakby to ująć, "racjonalnej". Szybko jednak zapał zniknął i zrezygnowałam z dalszego pisania. Nawet teraz nie pamiętam, jak ten blog się nazywał i czy w ogóle jeszcze gdzieś w odmętach internetu istnieje.

9. Lubisz podróżować? Jeśli tak, to pochwal się swoją największą podróżą, lub opowiedz o Twojej wymarzonej wyprawie.
Chyba jeszcze nigdy nie byłam na takim wyjeździe, by stwierdzić, że uwielbiam podróżować. Marzę o tym, by pojechać do Londynu i Paryża, pozwiedzać muzea, zobaczyć miasto.

10. Dlaczego książki są takie ważne w Twoim życiu?
Książki rozwijają. Uczą myślenia, empatii, poprawiają zdolności wypowiadania się oraz umiejętności poprawnego pisania. Książki, przed wszystkim, przenoszą w inny świat. Dzięki nim możesz przeżywać z ich bohaterami Głodowe Igrzyska, możesz spędzić czas w Hogwarcie czy obserwować Wiedźmina przy pracy. Książki to pokarm dla wyobraźni.

11. Czy kiedyś kolorowałaś obrazki w kolorowankach antystresowych dla dorosłych? Jeśli tak, pochwal się pod tym pytaniem jakimś Twoim dziełem.
Nie mam takich kolorowanek, ale wiem, że pojawia się teraz sporo tego typu książek. Rozważam kupno jednej z nich, ale obawiam się, czy będę miała kiedy się nią zająć.


A teraz pora na moje pytania:
1. Kim chciałeś zostać, kiedy byłeś mały?
2. Co byś zrobił z wygraną, gdybyś wygrał w totolotka?
3. Gdybyś mógł mieć jakąś super moc, co by to było?
4. Co sądzisz o e-bookach i audiobookach?
5. Posiadasz jeszcze ulubioną książkę z dzieciństwa? Jeśli tak, co to za książka?
6. Jak brzmią Twoje 3 ulubione cytaty z literatury?
7. Posiadasz jakieś zwierzę? Jeśli tak, to jakie? Jeśli nie, to czy marzysz o jakimś?
8. Czy zdarzyło Ci się, że kupiłeś książkę, a potem żałowałeś kupna? Jaki jest jej tytuł? Co się z nią stało?
9.  Pożyczasz swoje książki? 
10. Czy udało Ci się kiedykolwiek coś wygrać? Co to było? Gdzie to wygrałeś?
11. Wolisz czytać książki polskich autorów czy zagranicznych?

Do odpowiedzi nominuję blogi:
1. http://damian-czyta.blogspot.com/
2. http://love-ksiazki.blogspot.com/
3. http://zaaczytanaa.blogspot.com/
4. http://czytanienalogiemxxiwieku.blogspot.com/
5. http://apocalypsefallen.blogspot.com/
6. http://gabxreadsbooks.blogspot.com/
7. http://aksamitne-stronice.blogspot.com/
8. http://blondie-on-pages.blogspot.com/
Informacja
Na blogu zainstalowany jest zewnętrzny system komentarzy Disqus. Więcej o nim w Polityce Prywatności.