sobota, 13 lutego 2016

Nie tylko zaczytane polecajki #9



Witajcie w ten sobotni poranek! Przygotowałam dla Was kolejną porcję linków, które umilą Wam czas. Nie przedłużam i życzę przyjemnego oglądania. :)

  • "Czy to twoja ostateczna odpowiedź?", "Na siebie", "Po jednej!" - czy wiecie, w jakich teleturniejach padały (lub nadal padają) takie wypowiedzi? Ten niewielki quiz sprawdzi Waszą wiedzę. Ja nie mogłam przestać się uśmiechać, widząc kolejne pytania, bo wracały do mnie wspomnienia związane z tymi teleturniejami. Mój wynik to 10/10. A jak Wam się uda? Sprawdźcie! :)

  • Kim jest Hiszpan, Kanadyjczyk czy Wegier na pewno wiecie, ale czy potraficie odpowiedzieć na pytanie, co kryje się pod nazwami: hiszpanka, kanadyjka czy węgierka? Dziesięć pytań sprawdzi Waszą znajomość definicji ukrytych pod wyrazami brzmiącymi jak nazwy mieszkanek danego kraju. Ja zaliczyłam jedno potknięcie. A jak pójdzie Wam? :)

  • I ostatni quizik. Pewne rzeczy, których uczono w szkole jeszcze kilka, kilkanaście lat temu, dzisiaj są nieprawdą. Ile planet liczy Układ Słoneczny? Ile państw należy do Unii Europejskiej? Jaką nazwę nosi obecnie świnka morska? Ten krótki test sprawdzi Waszą wiedzę w dziewięciu pytaniach. W tym teście także zaliczyłam jeden błąd. A jak Wy sobie poradzicie? :)

  • Poszukujecie ciekawego pomysłu na zaaranżowanie biblioteczki? Oto 30 projektów regałów na książki. Któż powiedział, że regał nie może być jednocześnie dziełem sztuki i ucztą dla oka? :)

  • Już jutro Walentynki. Na robienie kupowanie prezentów może być już trochę za późno, ale prezenty inspirowane literaturą można dawać nie tylko z okazji Walentynek. Oto 19 pomysłów na to, czym można obdarować mola książkowego. Wiele spośród nich widzę po raz pierwszy i przyznać muszę, że pomysłowość ludzka nigdy nie przestanie mnie zadziwiać. :)

  • Książkoholicy pewne rzeczy mają wspólne. Uwielbiam oglądać wszelkie grafiki, które uwydatniają nasz małe dziwactwa. A jeśli opatrzone są śmiesznym memem, to tym lepiej. Przed Wami 17 dobrze znanych Wam sytuacji, które zostały zilustrowane śmiesznym tekstem lub obrazkiem. :)

  • Czy kiedykolwiek zdarzyło Wam się udawać, że przeczytaliście jakąś książkę, chociaż dalekie było to od prawdy? Ja sobie nie przypominam takiej sytuacji, ale jak się okazuje z sondażu przeprowadzonego na zlecenie BBC, niektórzy ludzie, by nie stracić w czyichś oczach, potrafili skłamać na temat przeczytania jakiejś książki. W linku znajdziecie listę tytułów, na temat których kłamano najczęściej. To, że sporo na niej klasyki, to mnie nie dziwi, ale że w zestawieniu znalazło się Pięćdziesiąt twarzy Greya już mnie zaskoczyło. :D


No dobrze, na dzisiaj to już wszystko. Mam nadzieję, że Wam się spodobało i że umiliłam Wam czas. :)
Zaczytanego dnia,


Informacja
Na blogu zainstalowany jest zewnętrzny system komentarzy Disqus. Więcej o nim w Polityce Prywatności.