środa, 16 marca 2016

Unpopular Opinions Book TAG

TAG ten planowałam zrobić już dawno temu, bo wyróżnia się on na tle innych. Ostatnio coraz więcej blogerów zaczęło robić go na swoich blogach, więc chyba nic nie stanie się, kiedy i ja zrobię go na swoim, hmm? ;) Pytania, z niewielką korektą ostatniego, zapożyczone od Wiktora z My BookTown. Tak więc pora zmierzyć się z paroma niepopularnymi opiniami. Gotowi? Zaczynamy!

1. Popularna książka lub seria, której nie lubisz
Mam dwie takie serie, które przeczytałam, ale była to totalna strata czasu (i pieniędzy). Pierwszą z nich jest Szeptem, a drugą Pamiętniki wampirów. Szeptem wkurzyło mnie marudną bohaterką, która podpadła mi swoim zachowaniem w drugim tomie, gdzie szalała z zazdrości jak typowa zakompleksiona nastolatka. Pamiętniki wampirów z kolei zaliczają ogromny zjazd poziomu, im dalej w las. O ile jeszcze pierwsze części są dosyć ciekawe, to dalej zaczyna się robić dziwnie, a końcówka wręcz przekracza wszelkie granice absurdu. Sama główna bohaterka z kolei jest poprzez te wszystkie tomy chyba każdą możliwą fantastyczną postacią. Serio. Poważnie zastanawiam się nad pozbyciem się tych dwóch serii, bo leżą na półce i raczej nikt już ich nie przeczyta.

2. Popularna książka lub seria, której wszyscy nienawidzą, ale Ty kochasz.
Zawsze będę miała sentyment do sagi Zmierzch, bo to właśnie te książki odkryły przede mną fakt, że czytanie może być przyjemne. I chociaż wielu ludzi wiesza na Stephenie Meyer psy za stworzenie błyszczących wampirów, dla mnie one zawsze będą w jakimś stopniu wyjątkowe i ważne.

3. Trójkąt miłosny, w którym główny bohater/bohaterka, według Ciebie, wybrała złą osobę LUB literacka para, której nie lubisz.
Chyba jeszcze nie zdarzyło się tak, bym mogła stwierdzić, że nie podoba się się wybór, jakiego w trójkącie dokonuje bohater czy bohaterka. Zwykle raczej jestem zadowolona z obrotu spraw, ale kilka serii z tym schematem przede mną, tak więc jeszcze wszystko się może zdarzyć. Jeśli chodzi o nielubianą parę literacką, długo zastanawiałam się, na kogo postawić. Zdecydowałam, że będą to America i Maxon z serii Rywalki. Czy razem, czy osobno, ci bohaterowie mogą zirytować. Obydwoje nie mogą zdecydować się, z kim chcą być i jakoś trudno uwierzyć mi w szczerość uczucia między nimi.

4. Popularny gatunek literacki, po który rzadko sięgasz.
Czytam bardzo różne książki i naprawdę szeroki przekrój gatunków i tematyki można zobaczyć w mojej biblioteczce. Niemniej jednak jednym z gatunków, po który sięgam bardzo rzadko, a zaryzykować można i stwierdzenie, że wcale, jest horror. Chyba tylko jedną książkę, jaką posiadam, mogłabym zaliczyć do tego gatunku i jest nią powieść Joe Hilla, Rogi. Nie za bardzo lubię się bać podczas czytania.

5. Popularny bądź uwielbiany bohater, którego Ty nie lubisz.
Długo zastanawiałam się nad odpowiedzią na to pytanie, ale chyba nie natrafiłam jeszcze na taką postać, którą wszyscy lubią, a ja miałabym wobec niej zupełnie odwrotne uczucia. Nawet rozejrzałam się po półkach, by przypomnieć sobie bohaterów książek i nic. Może kiedyś to się jeszcze zmieni, ale obecnie pozostawiam to pytane bez konkretnej odpowiedzi.

6. Popularny autor, do którego nie jesteś przekonany.
Posypią się na mnie gromy, ale wskażę J.R.R.Tolkiena. Dlaczego? Ponieważ moje pierwsze spotkanie z jego twórczością nie należało do udanych. Wynudziłam się co nieco, czytając Bractwo Pierścienia (przekład Jerzego Łozińskiego). Po kolejne części już nie sięgnęłam, mimo iż wiem, że teraz powinno być ciekawiej, w końcu przede mną chociażby bitwa o Helmowy Jar. Niemniej jednak boję się tego, że znowu będę się nudziła, dlatego odkładam i odkładam sięgnięcie po kolejne części. Winię za ten stan także przekład, bo przez filmy przywykłam do znanych z tłumaczenia Marii Skibniewskiej nazw i trochę dziwnie brzmiały one w przekładzie Łozińskiego. Może powinnam kupić to bardziej dostępne dla mnie tłumaczenie? Może to odczarowałoby postrzeganie przeze mnie Tolkiena? Mocno się nad tym zastanawiam.

7. Popularny wątek/motyw, którego masz już dosyć.
Zdziwię kogoś, jeśli powiem, że są to trójkąty miłosne? Najprostszy pomysł na rozwinięcie serii - dorzucenie trójkąta miłosnego. To pójście po linii najmniejszego oporu. Zaraz tworzą się jakieś teamy kibicujące któremuś z wybranków serca bohaterki. I czemu to zawsze bohaterki stoją przed tym dylematem? Czemu tak mało jest książek, w których to facet nie może się zdecydować?
Inny motyw, ale jakże bliski trójkątom - bohaterka i jej przyjaciel, który utknął we friendzone. Ona nie widzi, że on jest w niej szaleńczo zakochany, a on cierpi, bo nie ma odwagi wyłożyć kart na stół i patrzy, jak ktoś inny sprząta mu dziewczyną sprzed nosa. Czy naprawdę nie da się zauważyć, że ktoś żywi do ciebie trochę głębsze uczucia, niż tylko przyjaźń?

8. Popularna seria, której nie chcesz przeczytać.
Wiele jest takich serii, po których nie sięgnę, to oczywista sprawa. Zastanawiałam się, jaką konkretną wskazać i doszłam do wniosku, że będzie to seria After Anny Todd. Słyszałam trochę niepochlebnych opinii na jej temat, a że te książki mają spore gabaryty, to tym bardziej nie mam ochoty się z nią zapoznawać. Nie lubię się męczyć podczas czytania.

9. Adaptacja filmowa lepsza niż książka.
Mogłabym wymienić tutaj kilka tytułów, ale zdecydowałam się na Forresta Gumpa. Film jest o niebo lepszy od książki, bo nawet w całym tym ogromie przygód, jakie spotykają bohatera, te przygody są całkiem wiarygodne. W wersji książkowej dzieje się zbyt wiele nieprawdopodobnych rzeczy. Istny, nomen omen, kosmos.

Nominacje fruną do:
Świat fantasy
Books obsession
Z piórem wśród książek
MAJUSKUŁA
Livingbooksx.

A na dzisiaj to już wszystko. :) A jak Wy odpowiedzielibyście na poszczególne pytania? Zachęcam do zrobienia tego tagu u siebie, jest bardzo ciekawy. :)
Zaczytanego dnia,


Informacja
Na blogu zainstalowany jest zewnętrzny system komentarzy Disqus. Więcej o nim w Polityce Prywatności.