niedziela, 12 lipca 2015

Courtship Book Tag || Zalotny Tag Książkowy


Wakacje, letnia przygoda, letnia miłość... Do tej pory na moim blogu zagościł tylko jeden tag, postanowiłam więc, że zrobię Zalotny Tag Książkowy, który jakiś czas temu oglądałam na kanale Marty z bloga Secret Books. Tag ten przedstawia dziesięć faz, w których rozwija się miłość, a do każdej z nich dopasowana będzie książka. Jesteście gotowi? Zaczynamy!

Faza pierwsza: Zauważenie
Książka kupiona ze względu na okładkę
Nie przypominam sobie, bym kupiła książę tylko ze względu na okładkę, ale pewne wydania książek wolę bardziej, bo podoba mi się jego okładka. Jako przykład mogę podać Złodziejkę książek Markusa Zusaka, którą kupiłam w okładce filmowej. Jest dużo ładniejsza od okładki pierwotnej. Podobnie z książkami serii Pieśni Lodu i Ognia George'a R.R. Martina. Nie podobają mi się ilustracje z pierwotnych okładek, dlatego kupiłam te w filmowych.

Faza druga: Pierwsze wrażenie
Książka kupiona ze względu na opis
Pierwszą książką, jaka przychodzi mi na myśl, jest Miniaturzystka Jessie Burton. Jej opis zaintrygował mnie tak bardzo, że musiałam tę książkę mieć. Kiedy w końcu ją dostałam i przeczytałam, byłam nią oczarowana.

Faza trzecia: Słodkie rozmówki
Książka ze świetnym stylem pisania
Z ostatnio przeczytanych powieści, w których styl pisania bardzo mi się spodobał, wymienię Zaplątanych Emmy Chase. Książka ta pisana jest z punktu widzenia jej bohatera - Drew Evansa, który z czytelnikiem prowadzi pełen humoru dialog, przy okazji uświadamiając, jak świat pojmują faceci. Autorka udźwignęła temat i stworzyła naprawdę udane dzieło.

Faza czwarta: Pierwsza randka
Pierwszy tom serii, który sprawił, iż od razu chciałeś sięgnąć po następne
Tutaj również coś z niedawno przeczytanych tytułów - Obsydian Jennifer L. Armentrout. Styl autorki i historia, jaką opowiada, tak mnie zauroczyły, że musiałam od razu sięgnąć po kolejne tomy. Przez to mam teraz lekkiego kaca książkowego i marzę o tym, żeby jak najszybciej kupić sobie czwarty tom.

Faza piąta: Nocne rozmowy telefoniczne
Książka, przy której przetrwałeś noc
Często zarywam noce przy książkach. Ostatnią z książek, z jaką przetrwałam noc, była kontynuacja Zaplątanych Emmy Chase - Zakręceni. Pełna humoru, jak poprzednia część, jednak bardziej wolałam tom pierwszy.

Faza szósta: Zawsze w myślach
Książka, o której nie możesz przestać myśleć
Chyba nie ma jednej takiej książki, o której nie mogłabym przestać myśleć. Jest natomiast kilka tytułów, które zrobiły na mnie takie wrażenie, że nigdy o nich nie zapomnę: Rok 1984 George'a Orwella, Dziennik Anne Frank, Duma i uprzedzenie Jane Austen.

Faza siódma: Kontakt fizyczny
Książka, którą kochasz za towarzyszące jej odczucia
Książką tą będzie Hopeless Colleen Hoover, przy której przeżyłam cały wachlarz uczuć - śmiałam się, byłam zszokowana, wzruszona. To jedna z takich książek, która robi z czytelnika emocjonalną miazgę.

Faza ósma: Spotkanie z rodzicami
Książka, którą chcesz polecić rodzinie i znajomym
Wiedźmin! Przecudowna saga, pełna intryg, humoru i ciętego języka. Wspaniałe dzieło Andrzeja Sapkowskiego, które powinien przeczytać każdy. Dla wielbicieli fantastyki pozycja obowiązkowa.

Faza dziewiąta: Myślenie o przyszłości
Książka lub seria, którą będziesz jeszcze wiele razy przeczytasz w przyszłości
Mam wiele książek, które czekają na przeczytanie, więc musiałabym mieć naprawdę ogromną ochotę na ponowne przeczytanie jakiegoś tytułu. Niedawno, po wielu latach, odświeżyłam sobie Małego Księcia i jest to książeczka, do której na pewno jeszcze z sentymentu wrócę.

Faza dziesiąta: Dzielenie się miłością
Kogo taguję do wykonania tego tagu
Mogłabym w tym punkcie otagować inne blogi, ale jako że Zaczytana Dolina jest nadal świeżaczkiem w blogosferze, tak więc do wykonania Courtship Book Tag zachęcam każdego z Was! Jeśli podobał Wam się ten tag i sami również prowadzicie bloga, zróbcie go u siebie, a linki do nich wrzućcie w komentarzach. Bardzo chętnie zobaczę Wasze odpowiedzi. :)

Informacja
Na blogu zainstalowany jest zewnętrzny system komentarzy Disqus. Więcej o nim w Polityce Prywatności.