piątek, 31 lipca 2015

Mara Dyer. Zemsta – Michelle Hodkin

Mara Dyer. Zemsta to już ostatni tom mrocznej trylogii Michelle Hodkin. Czytając, z jednej strony chciałam jak najszybciej poznać odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, a z drugiej nie chciałam za szybko rozstawać się z bohaterami. Książka wciągnęła mnie jednak tak samo, jak poprzednie tomy i w ciągu dwóch wieczorów połknęłam ją w całości.

Mara budzi się w pokoju pełnym luster, wbrew własnej woli odcięta od świata i rodziny. Doktor Kells przeprowadza na niej podejrzane eksperymenty i każe wierzyć w coś, czego dziewczyna nie jest w stanie zaakceptować. Mara musi się uwolnić. Pomoc przychodzi z najmniej oczekiwanej strony, ale przecież darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby. Wraz z Jamiem oraz Stellą udaje jej się opuścić mury zakładu zamkniętego. Musi znaleźć ukochanego i w reszcie odkryć, kim jest i dlaczego taka jest. Jak daleko sięgają tajemnice jej mrocznego daru? Kto jest w to zamieszany? Jak to wszystko się skończy? Musicie przekonać się sami.

Okładka obiecuje krwawe i przerażające zakończenie trylogii. Z obietnicy tej książka wywiązuje się w 100%. Michelle Hodkin nie oszczędza czytelnika i szokuje od samego początku. Przeżycia Mary sprawiają, że bohaterka porzuca wyrzuty sumienia, jakie wcześniej ją dręczyły. Bez wahania odpłaca złem za wyrządzone jej zło i nie przebiera w środkach, a sposoby, jakimi broni siebie i przyjaciół, potrafią zmrozić krew w żyłach. Mara wraz z Jamiem i Stellą stara się dotrzeć do prawdy. Ich wspólna podróż, za sprawą dialogów z udziałem Jamiego, zapewnia sporo humoru. Autorka stworzyła bardzo przemyślaną i zawikłaną intrygę, która prowadzi do rozwikłania wszystkich zagadek. Ostatnie 100 stron mocno trzymało mnie w napięciu. Z przejęciem przewracałam kolejne strony, obawiając się, co na nich znajdę. Był nawet moment, kiedy się wzruszyłam. Nie zdradzę nic na temat tego, jaki jest finał i czy mi się podobał. Nie chcę psuć Wam zabawy.

Trylogia Mara Dyer to rewelacyjna, trzymająca w napięciu i mroczna propozycja dla młodzieży. Mimo że nastoletnie lata dawno mam za sobą, bardzo mi ta seria przypadła do gustu. Mara Dyer nie tylko urzekła mnie pod względem treści. Warto dodać, że okładki wszystkich trzech części są po prostu śliczne i bardzo klimatyczne.

Moja ocena: 8/10


Szczegółowe informacje:
Tytuł: "Mara Dyer. Zemsta"
Autor: Michelle Hodkin
Tytuł oryginalny: "The Retribution of Mara Dyer"
Tłumaczenie: Małgorzata Fabianowska
Seria: Mara Dyer - tom 3
Wydawnictwo: YA!
Rok wyd.: 2015
Stron: 416
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Cena okładkowa: 39,99 zł

Informacja
Na blogu zainstalowany jest zewnętrzny system komentarzy Disqus. Więcej o nim w Polityce Prywatności.