piątek, 22 maja 2015

Hopeless – Colleen Hoover

UWAGA: Sięgnięcie po tę książkę pociąga za sobą pewne skutki. Najprawdopodobniej nie będziesz mógł odłożyć jej chociaż na chwilę, a jeśli Ci się to uda, zrobisz to z ogromnym żalem. Nie będziesz umiał skupić się na niczym innym, poza treścią książki, Twoje myśli będą krążyły wokół bohaterów i ich losów. Bardzo możliwe, że zarwiesz noc, by dokończyć czytanie. Ale wiedz jedno: będzie warto!


"Hopeless" kupiłam wraz z dwoma innymi książkami Colleen Hoover. Trochę ryzykowne - kupować trzy książki autora, którego się jeszcze nie czytało i nie zna się jego stylu. Znałam jedynie opinie o jej książkach, że są wręcz świetne. Postanowiłam zaufać tym opiniom i wiem teraz, że podjęłam dobrą decyzję, bo zakochałam się w stylu Colleen Hoover, a sama autorka podbiła moje serce i trafia tym samym do grona moich ulubionych.

17-letnia Sky nigdy nie czuła niczego specjalnego do żadnego chłopaka, jakiego poznała. Wszystko zmienia się, gdy poznaje Deana Holdera i zaczyna odczuwać emocje, jakich jeszcze nie doświadczyła. Chce trzymać się od niego z daleka, chłopak ma naprawdę kiepską reputację, lecz nie jest w stanie powstrzymać fascynacji, jaką w niej wzbudza. Holder również nie ułatwia jej zadania, stara się poznać ją bliżej i dowiedzieć się o niej jak najwięcej. Z czasem obydwoje zbliżają się do siebie. W Sky odżywają wspomnienia, które dawno wymazała z pamięci. Odkrywa, że Holder nie mówił jej całej prawdy o sobie, że wie o niej więcej, niż ona sama. To odkrycie na zawsze zmieni jej życie.

Ta książka jest naprawdę wciągająca. Nie mogłam oderwać się od czytania, ostatecznie zarwałam noc i czytałam aż do rana, kiedy to w końcu przeczytałam ostatnie słowa. Czytając "Hopeless" doświadczyłam całej karuzeli uczuć. Śmiałam się z dowcipnych tekstów między bohaterami; rozpływałam się, kiedy Holder uwodził Sky; przeżywałam szok, współczucie, wzruszenie - nie zdradzę, co spowodowało te odczucia, bo nie chcę ujawnić żadnego ważnego wątku z fabuły. Często próbowałam domyślić się, dlaczego coś potoczyło się tak, a nie inaczej; czemu któreś z bohaterów właśnie tak zareagowało; próbowałam rozgryźć, jakie tajemnice skrywają - Colleen Hoover nieraz mnie zaskoczyła. "Hopeless" to nie kolejny ckliwy romans dla młodzieży, ta książka porusza naprawdę trudne tematy. Sky i Holder sporo przeszli w życiu, a ich ból czasami wręcz mnie zalewał. Słodko-gorzkie uczucie, jakie ich połączyło, ich ogromna miłość i oddanie, poruszały najwrażliwsze struny w moim sercu.
Chociaż można powiedzieć, że Colleen Hoover zaserwowała mi swoją książką emocjonalną miazgę, wdzięczna jestem jej, że pozostawia nas z nadzieją. Nadzieją na to, że każdą przeciwność można dzięki miłości przezwyciężyć.
"Wszystkie niepowodzenia to tak naprawdę sprawdziany, które zmuszają nas do wyboru pomiędzy rezygnacją a podniesieniem się z ziemi, otrzepaniem się z kurzu i stawieniem czoła sytuacji."

Kontynuacją "Hopeless" jest "Losing Hope". Jej recenzja pojawi się wkrótce.

Moja ocena: 8/10

A Wy, czytaliście już "Hopeless"? Jakie macie wrażenia po lekturze? Podzielcie się nimi w komentarzach.


Szczegółowe informacje:
Tytuł: "Hopeless"
Autor: Colleen Hoover
Tytuł oryginalny: "Hopeless"
Tłumaczenie: Piotr Grzegorzewski
Seria: Hopeless - tom 1
Wydawnictwo: Wydawnictwo Otwarte
Rok wyd.: 2014
Stron: 384
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Cena okładkowa: 34,90 zł

Informacja
Na blogu zainstalowany jest zewnętrzny system komentarzy Disqus. Więcej o nim w Polityce Prywatności.