niedziela, 24 maja 2015

Losing Hope – Colleen Hoover


"Losing Hope" to kontynuacja cudownej książki Colleen Hoover, jaką jest "Hopeless". Recenzję jej znajdziecie tutaj (klik). Muszę przyznać, że kiedy kupowałam tę książkę, biorąc ją w ciemno razem z "Hopeless", nie skupiałam się zbytnio na tym, o czym jest jej treść. Jeśli kupuję naraz kilka książek jednej serii, staram się nie czytać opisów kolejnych tomów, gdyż mogą znaleźć się w nich treści zdradzające fabułę poprzednich części. Na okładce widnieje słowo "kontynuacja", ale czy "Losing Hope" rzeczywiście jest kontynuacją "Hopeless"? Otóż nie. Jest to prawie ta sama opowieść, ale tym razem narratorem jest Dean Holder.

Nie będę rozwodzić się nad fabułą, skoro "Losing Hope" jest w zasadzie uzupełnieniem "Hopeless". Obydwie te książki tworzą razem pełny obraz całej historii i muszę powiedzieć, że bez punktu widzenia Holdera, czegoś brakowałoby całej opowieści. "Losing Hope" pozwala nam lepiej go poznać, zrozumieć, co czuł, kiedy musiał poradzić sobie z osobistą tragedią, ujawnia, jaki sposób znalazł na to, by dać ujście emocjom, które go trawiły. Książka ta pozwala nam również zrozumieć, jakie emocje targały nim, kiedy po raz pierwszy spotkał Sky i kiedy coraz lepiej ją poznawał. Dzięki niej dowiadujemy się, jak trudne dylematy miał do rozstrzygnięcia, kiedy musiał zdecydować, czy ujawnić skrywane tajemnice. Mamy możliwość zrozumieć również, dlaczego podejmował takie, czy inne decyzje.

"Losing Hope" spodobało mi się, mimo iż momentami przypominało czytanie tej samej książki drugi raz - w końcu dialogi między Sky a Holderem się nie zmieniają. Nie mogę powiedzieć jednak, że w niczym mnie ta książka nie zaskoczyła, bo podczas lektury było kilka takich sytuacji, kiedy z moich ust padało "wow!", albo "no proszę". Również emocjonalnie, druga część nie zrobiła na mnie takiego wrażenia, jak pierwsza. Po prostu pierwsze wrażenie jest niepowtarzalne, a czytanie "Losing Hope" było emocjonalnym cieniem tego, jakie wrażenie zrobiło na mnie "Hopeless". Nie mogę jednak powiedzieć, bym się nudziła. Polubiłam Sky i Holdera i cieszę się, że mogłam spędzić z tą parą jeszcze trochę czasu. Żałuję, że nie mam możliwości poznania ich dalszych losów, przeczytania prawdziwej kontynuacji, ale domyślam się, że kolejna książka mogłaby być napisana na siłę.

Moja ocena: 7/10


Do cyklu "Hopeless" należy jeszcze krótka nowela, "Szukając Kopciuszka". Wydana została tylko w formie e-booka. Na skrzydełku okładki "Losing Hope" podany jest kod, który umożliwia ściągnięcie go za darmo z portalu woblink.


Szczegółowe informacje:
Tytuł: "Losing Hope"
Autor: Colleen Hoover
Tytuł oryginalny: "Losing Hope"
Tłumaczenie: Piotr Grzegorzewski
Seria: Hopeless - tom 2
Wydawnictwo: Wydawnictwo Otwarte
Rok wyd.: 2015
Stron: 360
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Cena okładkowa: 34,90 zł

Informacja
Na blogu zainstalowany jest zewnętrzny system komentarzy Disqus. Więcej o nim w Polityce Prywatności.