czwartek, 3 września 2015

Cat Book Tag


Dzisiaj mam dla Was tag, którego autorką jest Wariatka od książek. Bardzo spodobał mi się ten koci tag, bo uwielbiam koty. Mam 4-letnią kotkę, wabi się Kiara i jest ze mną od kiedy skończyła 2 miesiące. To dzięki niej odkryłam w sobie kociarę. :) Tag, który jest połączeniem miłości do kotów i książek, jest dla mnie wprost idealny. Bez zbędnego przedłużania, zaczynamy!
Kot w butach - bohater kochający przygody
źródło: filmweb.pl
Włóczykij z Muminków! No któż bardziej zasługuje na miano poszukiwacza przygód, jak nie on? Kiedy zaczynała doskwierać mu nuda, pakował swój niewielki dobytek i wyruszał w świat, a potem, gdy wracał już do Doliny Muminków, opowiadał o swoich przeżyciach Muminkowi.

Kot z Cheshire - bohaterowie, którzy wnoszą trochę śmiechu
źródło: filmweb.pl
Wybieram Katy i Daemona z serii Lux Jennifer L. Armentrout. Ta dwójka bohaterów potrafiła tak sobie dogryzać, że często wybuchałam śmiechem. Ich potyczki słowne są po prostu genialne i nie wyobrażam sobie tej dwójki bez ich ciętych ripost.

Garfield - postać, która denerwowała cię swoim podejściem do życia
źródło: en.wikipedia.org
Dorian Gray z Portretu Doriana Graya Oscara Wilde. Jest to jedna z takich postaci, z którymi w życiu nie chciałabym mieć do czynienia. Mężczyzna skupiony na sobie, ceniący u ludzi tylko powierzchowne cechy, wiecznie niezadowolony z życia i strasznie płytki. Niestety, taki gatunek nie wymarł od czasu, gdy Wilde stworzył swoje dzieło.

Grumpy Cat - książka, która ci się w ogóle nie spodobała i miałaś po niej zrzędliwą minę
Niewiele jest takich książek, po przeczytaniu których byłabym zła na siebie za wydane pieniądze i poświęcony jej czas. Robię raczej przemyślane zakupy. Jeśli miałabym jednak wymienić jedną książkę, po przeczytaniu której byłam zirytowana, to byłby to czwarty tom Pamiętników wampirów. Seria z każdym tomem obniża loty, a ostatni tom to dowód na to, że autorka w pewnym momencie straciła kontakt z rzeczywistością.

Nyan Cat - książka, która was zszokowała
Dziennik Anne Frank - poruszające świadectwo holocaustu i życia w czasie wojny. Polecam każdemu, bo jest to jedna z takich książek, która uświadamia ogrom zła, jakie wyrządziła wojna i jednocześnie przypomina, że za każdą statystyką ofiar kryją się ludzie losy, które zostały brutalnie ucięte.

Kot Feliks - książka, która przypomina ci dzieciństwo
źródło: en.wikipedia.org
W mojej biblioteczce nadal znajdują się książki, które dostałam jako dziecko. Jedną z takich książek jest zbiór wierszy dla dzieci Marii Konopnickiej, w skład którego wchodzą Szkolne przygody Pimpusia Sadełko, Na jagody oraz O Janku Wędrowniczku. Jest to bardzo ładnie wydana książeczka. Twarda, błyszcząca oprawa, złote litery, a w środku przepiękne ilustracje do każdego z wierszy. Oto kilka zdjęć z tej książeczki:





Dostałam ją na urodziny, kiedy miałam około 7-8 lat. Pamiętam, że byłam z mamą w księgarni i właśnie tę książeczkę sobie wybrałam. Jest to jedna z książek z mojego dzieciństwa, z którą związane są miłe wspomnienia. Aż ciężko uwierzyć, że mam ją już od 20 lat... :)

Tom - bohater z życiowym pechem
Layken z Pułapki uczuć Colleen Hoover. Już od pierwszych stron powieści bohaterka ta nie ma lekko - jej ojciec niedawno zmarł, czeka ją przeprowadzka do małego, obcego miasteczka. Potem autorka rzuca jej kolejne kłody pod nogi, czym przy okazji miażdży emocjonalnie czytelnika.

Hello Kitty - postać stanowczo przesłodzona i zbyt idealna
Próbowałam wymyślić inną postać, ale żaden z książkowych bohaterów ze znanych mi powieści, nie jest tak idealny i przesłodzony jak Edward Cullen ze Zmierzchu. Można by rzec, że wprost jak rycerz w lśniącej zbroi, ale jemu lśniąca zbroja nie jest potrzebna, sam nieźle błyszczy. ;) Czekał dziesiątki lat na miłość swojego życia, zrobi dla niej wszystko, jest nieziemsko przystojny, bogaty... Ideał jak się patrzy.

Copper - bohater, który uwielbia fotografie
źródło: dailymail.co.uk
Rozmyślałam i rozmyślałam, aż w końcu wymyśliłam! Harry Potter i komnata tajemnic - Colin Creevey nie rozstawał się ze swoim aparatem, który ostatecznie uchronił go przed śmiercią z rąk (a właściwie oczu) bazyliszka. Nikt inny nie przyszedł mi do głowy. :)

Wasz zwierzak - bohater, w którym się zakochałaś/eś
Moja kochana Kiarusia :)
Pan Darcy z Dumy i uprzedzenia, za jego niezwykłą zmianę pod wpływem miłości do Elizabeth. Daemon Black z serii Lux za jego poświęcenie, opiekuńczość i cięty język. Dean Holder z Hopeless za jego wierność i wytrwałość. Geralt z Wiedźmina za niezłomny charakter i biegłość w jego fachu. Pewnie mogłabym znaleźć jeszcze kilku bohaterów, bo serce mam pojemne, ale poprzestanę na tych, których wymieniłam. ;)

To już wszystko. Nie był to najłatwiejszy tag, bo trochę musiałam się natrudzić, by wymyślić odpowiedzi na pewne kategorie, ale i tak bawiłam się świetnie, odpowiadając na nie. Zachęcam do stworzenia tego tagu na Waszych blogach. Szczególnie do zabawy zapraszam wszystkich zaczytanych kociarzy. ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Informacja
Na blogu zainstalowany jest zewnętrzny system komentarzy Disqus. Więcej o nim w Polityce Prywatności.