sobota, 9 kwietnia 2016

Nie tylko zaczytane polecajki #13

Witam Was w ten sobotni poranek! :) Kwiecień się rozpoczął, a właściwie już 1/3 kwietnia za nami, druga sobota miesiąca, pora więc na najnowsze polecajki. Macie wolną chwilę? Jesteście ciekawi, co tym razem wygrzebałam w sieci? Zapraszam! :)


  • Pierwszy link to quiz (któż by podejrzewał). Jak dobrze znacie polskie legendy? Przed Wami dziesięć pytań, które sprawdzą Waszą wiedzę. Sądziłam, że pójdzie mi raczej słabo, bo niektóre pytania wydawały się lekko podchwytliwe, ale uzyskałam wynik 7/10. A ile Wam uda się zdobyć? Sprawdźcie! :)

  • W poprzednich polecajkach był link do zdjęć pokoiku dla dziecka, który przyszli rodzice urządzili w potterowskim stylu. Dzisiaj link do największej na świecie kolekcji replik różdżek z serii filmów o Harrym Potterze. Reakcja może być tylko jedna: wow! Zobaczcie sami! :)

  • Praca w księgarni – dla niektórych z nas to praca marzeń. Obcowanie z literaturą, doradzanie w sprawie kupna książek, aranżowanie pięknych wystaw – tyle , jeśli chodzi o oczekiwania. A jak mają się one do rzeczywistości? Oto dwanaście sytuacji, w których oczekiwania zderzają się z rzeczywistością. Sprawdźcie sami! :)

  • Pochodząca z Łotwy artystka tworzy na zamówienie baśniowe okładki na książki, dzienniki, a nawet czytniki. Mówi się, że książki nie powinno oceniać się po okładce, ale w tym wypadku ma się to nijak to rzeczywistości. Tak pięknych okładek chyba jeszcze w całym moim życiu nie widziałam. Musicie je zobaczyć! :)

  • Ostatnio wciągnęłam się w Grę o tron i obejrzałam cały serial (nie mogę się doczekać szóstego sezonu). Jak wiadomo, w Pieśni Lodu i Ognia występuje cała masa postaci – jedne kochamy, innych szczerze nienawidzimy. Kto jednak jest najważniejszą z nich? Na to pytanie postanowili odpowiedzieć amerykańscy matematycy. Które z postaci wysunęły się na prowadzenie? Sprawdźcie sami, ale muszę przyznać, że mnie te wyniki nie zaskoczyły. :)

  • Czytanie ma wiele korzyści, o tym wie każdy książkoholik. Jaki konkretnie wpływ na nasz charakter i organizm ma pochłanianie książek? O tym obszerny artykuł na portalu Kawerna. Trochę długi, ale zaręczam, że wart przeczytania. :)



Na dzisiaj to już wszystko. Mam nadzieję, że się Wam podobało i że chociaż odrobinę umiliłam Wam czas. :)
Zaczytanego dnia,


Informacja
Na blogu zainstalowany jest zewnętrzny system komentarzy Disqus. Więcej o nim w Polityce Prywatności.