poniedziałek, 14 grudnia 2015

Świąteczny Berek Książkowy


Ho,ho,ho... Za 10 dni Wigilia, pora więc, skoro zostałam nominowana, wprowadzić co nieco świątecznego klimatu. :) Nominacja przywędrowała do mnie od Nieortodoksyjnego z bloga Nieortodoksyjne spojrzenie na książki, za co serdecznie dziękuję. Nie przedłużam więc i zabieram się za odpowiedzi. :)

- lektura na zimowe wieczory
Pierwsza kategoria i już problem. Nie potrafię wskazać jakiejś konkretnej książki. Wydaje mi się, że każda książka jest dobra na zimowe wieczory. Ciepły koc, wygodny fotel, coś ciepłego do picia i można zatopić się w lekturze, jakakolwiek by ona nie była. :)

 - bohater, na myśl o którym robi Ci się zimno
Humbert z Lolity. Brrr... Co za obmierzły typ. Nie ma możliwości, by nie zrobiło się zimno, kiedy pomyśli się o jego fascynacji małymi dziewczynkami.

- potrawa z książki, która powinna znaleźć się na Twoim świątecznym stole
Może niekoniecznie jest to danie, ale chętnie spróbowałabym magicznych słodyczy, jakimi raczył się Harry Potter. Mogliby mnie zamknąć w Miodowym Królestwie na jakiś czas - nie protestowałabym. ;)

- bohater, który jest wspaniałym towarzyszem
Ciężko sobie wyobrazić Harry'ego Pottera bez Rona, na którego (prawie) zawsze mógł liczyć. Niby zaliczył małe wpadki - jedną podczas Turnieju Trójmagicznego, a drugą w czasie szukania horkruksów, ale ostatecznie wszystko między nimi grało koncertowo. :)

- bohater, z którym chciałbyś pośpiewać świąteczne piosenki
Nie wiem, jak sprawdziłby się w repertuarze świątecznych piosenek, ale sądzę, że ciekawym towarzyszem do śpiewania mógłby być Jaskier. Być może piosenki te mogłyby zyskać trochę bezpruderyjny charakter, ale na pewno byłoby wesoło. :)

- książka lub seria, którą chciałbyś dostać w prezencie
Hmm... Być może wyjdzie na to, że jestem zachłanna, ale jeśli miałabym do wyboru jako prezent jedną książkę lub całą serię, to zawsze wybrałabym serię. ;) Co mogłabym sobie zażyczyć w prezencie? Hmm... Skromnie czy na bogato? Niech będzie seria Obcej Diany Gabaldon! Tak, to jest coś - tyle przegrubaśnych tomiszczy. Miło pomarzyć... :)

- książka, która przepełnia Cię rodzinną atmosferą
Nie wiem, dlaczego, ale pierwszą książką, która przyszła mi na myśl, jest Harry Potter. Może to wydawać się trochę dziwne, w końcu Harry stracił rodziców, będąc malutkim dzieckiem, a wujostwo traktowało go naprawdę kiepsko. W Hogwarcie znalazł jednak wielu przyjaciół, którzy byli dla niego jak rodzina. Rowling uświadamia, że to nie więzy krwi są tym, co liczy się najbardziej, a oddanie, przyjaźń i miłość. :)

 - anegdotka związana z Tobą, świętami i książkami
Nie ma tego za wiele, bo rzadko kiedy dostawałam książki w prezencie. Kiedy miałam może 5 lat, dostałam książkę Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków w wersji disneyowskiej. Uwielbiałam ją, a wiele lat później czytałam tę książkę mojej siostrzenicy i siostrzeńcowi, modulując głos inaczej dla każdej z postaci. :) Inne, trochę świeższe połączenie świąt i książki - około 3 lata temu święta spędziłam w Forks. ;) Przed świtem towarzyszyło mi przez te 3 dni. :)

- miejsce, świat książkowy, w którym chciałbyś świętować ten dzień/noc
Już miałam zamiar stać się nudna i znowu coś potterowego tutaj wstawić, ale wstrzymam się. ;) Sylwestra mogłabym spędzić w Śródziemiu. Gandalf jest specem od sztucznych ogni, a hobbity potrafią imprezować na całego. Sądzę, że to mógłby być całkiem udany wieczór. :)

- książka, która ładuje Twoje baterie nadzieją
Opis kategorii sugeruje książkę, do której wraca się, by przywrócić w sobie nadzieję. Ja rzadko kiedy sięgam ponownie po ten sam tytuł, dlatego potraktuję tę kategorię inaczej - wskażę książkę, która rozpaliła we mnie iskierkę nadziei - była nią Złodziejka książek, która mimo iż rozbiła moje serce na kawałki, ostatecznie jednak pozostawiła we mnie iskierkę nadziei.

Do wykonania tego tagu nominuję blogi:

I jak Wam się podobało? Poczuliście odrobinę świątecznego klimatu? Mam taką nadzieję. ;) Przypominam jeszcze, że Grudniowe Rozdanie, w którym można zdobyć książkę Złamane pióro trwa tylko do północy. Jeśli jeszcze chcecie wziąć w nim udział, wystarczy kliknąć banner na górze strony, a on przeniesie Was do postu z konkursem. Wyniki pojawią się na blogu już jutro. :)
Zaczytanego dnia,

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Informacja
Na blogu zainstalowany jest zewnętrzny system komentarzy Disqus. Więcej o nim w Polityce Prywatności.