czwartek, 3 grudnia 2015

Liebster Blog Award #3

Już dawno na moim blogu nie gościło Liebster Blog Award, dlatego niezmiernie ucieszyła mnie nominacja, jaka przywędrowała do mnie z bloga Książko miłości moja. Serdecznie dziękuję za nią i od razu zabieram się do odpowiadania. :)

Zasady tego wyróżnienia, dla przypomnienia, są następujące:
„Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.”
A więc zaczynamy!

1. Od jakiej książki zaczęła się Twoja przygoda z czytaniem?
Prawdziwą książkoholiczką stałam się dzięki przygodzie z sagą Stephenie Meyer. Zmierzch uświadomił mi, że czytanie książek to prawdziwa frajda i po przeczytaniu całej serii chciałam więcej. Tak się zaczęło, lawina ruszyła. ;)

2. Kupujesz książki papierowe, e-booki, czy może korzystasz z biblioteki?
Kupuję książki papierowe i to w nałogowych ilościach. E-booki czytałam dzięki Legimi, z którego korzystałam dwa razy - raz abonament wykupiłam na trzy miesiące, a za drugim razem miesięczny abonament był nagrodą w konkursie. Z biblioteki nie korzystam wcale, bo ilekroć sprawdzałam w katalogu dostępność jakiejś książki, nie było jej w oddziale należącym do mojego osiedla, a jeździć dalej po prostu mi się nie chce.

3. Jakiej muzyki słuchasz?
Uwielbiam muzykę lat 80 i 90, filmową i klasyczną. Moim ulubionym wykonawcą jest nieodżałowany Michael Jackson. Mam całą jego dyskografię. Lubię Bruno Marsa czy Gotye, ale raczej nie słucham muzyki, jaka obecnie powstaje.

4. Twój ulubiony autor?
Jeden? Mam kilku ulubionych, których uwielbiam za pewne ich dzieła, ale chyba nie potrafię wymienić jednego nazwiska.

5. Czym jest dla Ciebie blogowanie?
Blogowanie pozwala mi wyrzucić z siebie wszystkie (lub prawie wszystkie, nie chcę przecież spojlerować) odczucia, jakie mam po przeczytaniu książki. Blogowanie stało się moją pasją, która nadaje kolorów szarej rzeczywistości. :)

6. Skąd wzięła się Twoja nazwa bloga?
"Zaczytana", bo przynajmniej jedno słowo musiało mieć związek z książkami lub procesem czytania. Czemu "Dolina"? Akurat wtedy czytałam Muminki i zaczerpnęłam słowo z nazwy Doliny Muminków. ;) Mogę to tłumaczyć również tym, że moja część osiedla znajduje się w niewielkiej dolinie, ale bliższe prawdzie będzie to pierwsze. ;)

7. Ile książek liczy Twoja biblioteczka?
Kiedy liczyłam książki, tworząc posty, w których pokazywałam swoją biblioteczkę, naliczyłam 256 książek. Potem przyszły stosiki z października i listopada, dodając do tego wyniku 29 kolejnych tytułów. Razem wychodzi 285 i są to moje osobiste książki. W domu jest ich o wiele, wiele więcej i ciężko byłoby je wszystkie policzyć. Pewnie około 600 mogłoby ich być, o ile nie więcej. :)

8. Jakich cech nie lubisz w ludziach?
Nienawidzę chamstwa, cwaniactwa, nieszczerości i braku higieny. Resztę (chyba) da się znieść. ;)

9. Jakimi wartościami Ty się kierujesz w swoim życiu?
Życie mamy tylko jedno, więc trzeba z niego korzystać tak, by czuć się szczęśliwym, nie krzywdząc jednocześnie innych. Często zdarza mi się używać sformułowania "żyj i pozwól żyć innym". Więcej chyba nie potrzeba. :)

10. Ile czasu dziennie, poświęcasz na czytanie?
Ciężko powiedzieć czy określić jakąś średnią. Zdarza się, że mogę czytać przez nawet pięć czy sześć godzin, zdarza się też i tak, że w danym dniu nie przeczytam nic. Wszystko zależy od humoru i potrzeby czytania. :)

11. Jak długo piszesz recenzje?
To zależy od tego, jak podobała mi się dana książka. Jeśli mnie totalnie urzekła i słowa same się piszą, wystarczy godzina i recenzja gotowa. Gdy zaś mam do czynienia ze średnią książką, idzie mi trochę gorzej i muszę się zastanawiać, co napisać. Zdarza się, że nie piszę recenzji jednym ciągiem, tylko skrobię na smartphonie to, co akurat mam do napisania i kończę kiedy indziej.

A teraz pora na moje pytania:
1. Brałeś kiedykolwiek udział w jakichś maratonach czytelniczych lub nocach czytania?
2. Ile nieprzeczytanych książek czeka na swoją kolej na Twojej półce?
3. Gdybyś mógł jakąś potrawę jeść do końca życia, co by to było?
4. Czy zdarza Ci się, że śnią Ci się rzeczy z przeczytanych książek?
5. Jaką książkę chciałbyś dostać w prezencie?
6. Jakiego koloru są ściany w Twoim pokoju?
7. Którą ekranizację uważasz za lepszą od książki?
8. O której z książek przeczytanych w 2015 roku nigdy nie zapomnisz?
9. Jaka piosenka ostatnio utknęła Ci w głowie i nie mogłeś się jej pozbyć?
10. Jak planujesz spędzić Sylwestra?
11. Leciałeś kiedykolwiek samolotem? Jak czułeś się podczas pierwszego lotu?

Do odpowiedzi nominuję blogi (trochę mniej niż jedenaście):
1. MAJUSKUŁA BLOG
2. Books World
3. Detektyw Książkowy
4. Z piórem wśród książek
5. Między stronami
6. Książkoholiczka94
7. Natala wśród książek

I to już wszystko na dzisiaj! BookAThon trwa w najlepsze, połowa wyzwań za mną. :) Podsumowanie tego czytelniczego maratonu, zgodnie z rozpiską w moim bookathonowym poście, będzie na blogu w poniedziałek. Wolę swoje zmagania opisać w jednym poście, niż codziennie coś skrobać.
Zaczytanego wieczora,


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Informacja
Na blogu zainstalowany jest zewnętrzny system komentarzy Disqus. Więcej o nim w Polityce Prywatności.