czwartek, 31 grudnia 2015

Postanowienia noworoczne Book Tag


Dzisiaj ostatni dzień 2015 roku. Wielu ludzi tego dnia planuje postanowienia noworoczne, mając nadzieję, że chociaż część z nich zostanie zrealizowanych. Ja raczej tego nie robię, a jedynymi postanowieniami, jakie sobie ewentualnie stawiam, są te książkowe. U Dominiki na blogu Modna Książka wypatrzyłam tag, który łączy w sobie książki, które tak kochamy, z noworocznymi postanowieniami. Tak mi się on spodobał, że postanowiłam go zrobić u siebie na zakończenie roku. A co! :)

1. Autor, którego książkę chciałabyś przeczytać w 2016 roku (którego książki jeszcze nie czytałaś).
Remigiusz Mróz! Kasacja stoi na półce gotowa, by przetestować na sobie możliwość ulegnięcia mrozomanii. Tyle dobrego nasłuchałam i naczytałam się o Remigiuszu Mrozie, że po prostu musiałam kupić jakąś jego książkę. Wybór padł właśnie na Kasację, ale mam nadzieję, że na tej jednej książce się nie skończy. :)

2. Książka, którą chciałabyś przeczytać.
Nie tylko "chciałabyś", ale na pewno to zrobię i to jeszcze w styczniu. Jedną z książek, które chcę przeczytać w pierwszej kolejności jest Wszystkie jasne miejsca Jennifer Niven. Ponieważ wiedziałam, że ją kupię i przeczytam, unikałam wszelkich recenzji, by niczego sobie nie zaspoilerować i nie podchodzić do tej książki z czyimś spojrzeniem na nią. Już nie mogę się doczekać lektury! :)

3. Klasyka, którą chciałabyś przeczytać.
Wichrowe wzgórze Emily Brontë. W sumie jest kilka książek zaliczanych do klasyki, które chciałabym przeczytać - Zabić drozda, Rozważna i romantyczna, Małe kobietki, Dziwne losy Jane Eyre, Wielkie nadzieje czy Przeminęło z wiatrem, ale to Wichrowe wzgórza pierwsze przyszły mi na myśl. Książka już czeka na półce. :)

4. Książka, którą chciałbyś przeczytać jeszcze raz.
Angelfall. Penryn i Świat Po - to drugi tom trylogii Susan Ee. Przeczytałam niedawno ponownie pierwszy tom, niedługo mam zamiar odświeżyć sobie tom drugi, a potem w końcu sięgnąć po zakończenie trylogii. Już nie mogę się go doczekać! :)

5. Książka, którą masz od długiego czasu i chcesz ją przeczytać.
Czerwona Królowa Victorii Aveyard - na mojej półce czeka od czerwca, a w przyszłym roku ma być wydany drugi tom, więc muszę przeczytać pierwszą część, by przekonać się, czy będę chciała sięgnąć po tom drugi.

6. Duża książka, którą chciałabyś przeczytać.
Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa - tomiszcze należy do mnie od dwóch tygodni i jedno z opowiadań - Studium w szkarłacie już przeczytałam. Wątpię, bym przeczytała wszystkie po kolei np. w jednym miesiącu, ale jedno miesięcznie mogłabym już przeczytać. Nie chcę zbyt szybko rozprawić się z Sherlockiem i mieć go z głowy. Chcę się nim delektować. :)

7. Autor, którego już wcześniej czytałaś i chcesz przeczytać więcej.
Colleen Hoover! W styczniu pojawi się w księgarniach kolejna jej książka - Ta dziewczyna, która jest zakończeniem trylogii Slammed. Marzy mi się, by jeszcze jakieś tytuły pojawiły się w przyszłym roku na polskim rynku, bo naprawdę polubiłam jej styl.

8. Książka, którą dostałaś na Święta i chcesz ją przeczytać.
Nie dostałam żadnej książki na Święta, ale jedną z książek, które kupiłam najbliżej Świąt, był Marsjanin Andy'ego Weira. Pozytywne recenzje zachęciły mnie do kupna i nie mogę doczekać się lektury. :)

9. Seria, którą chcesz przeczytać (zacząć i skończyć).
Hmm... Co prawda nie wiem, czy uda mi się ją przeczytać w całości, ale bardzo chcę zacząć przygodę z Obcą Diany Gabaldon. Jeśli pierwszy tom mi się spodoba, a już czeka na półce, z chęcią sięgnę po kolejne. Każdy tom jest dosyć gruby i nie wiem, czy udałoby mi się całą serię w ciągu roku przeczytać, nie pomijając lektury innych książek, no ale zobaczymy, jak będzie. Jestem dobrej myśli. :)

10. Seria, którą chcesz skończyć (którą już zaczęłaś).
Chciałabym zakończyć serię Engelsfors Matsa Strandberga i Sary B. Elfgren. Przeczytałam Krąg, a pozostałe dwa tomy czekają na półce na swoją kolej. Czekają już sporo czasu, bo chyba ponad rok i najprawdopodobniej pierwszy tom będę musiała sobie odświeżyć, ale nie sądzę, że będzie to jakieś wyjątkowo trudne zadanie. Dobrze czytało mi się pierwszą część, więc ponownie przeczytanie nie będzie problemem. Całą trylogię przeczytała moja siostrzenica i czasami dopytuje mnie, czy już coś ruszyłam. Jej bardzo się te książki podobały, mam nadzieję, że mnie także się spodobają. :)


11. Bierzesz udział w czytelniczych wyzwaniach? Jeśli tak to ile książek chcesz przeczytać w 2016 roku?
W tym roku wzięłam udział w trzech wyzwaniach - 52 książki oraz dwóch, w których trzeba było zaliczać pewne kategorie książek. O tym, jak poszło mi z realizacją tych wyzwań, pojawi się osobny post w sobotę lub niedzielę. Na 2016 rok planuję przede wszystkim wyzwania ilościowe - na pewno ponownie będzie to wyzwanie 52 książki. Zastanawiam się jeszcze nad wyzwaniem Przeczytam tyle, ile mam wzrostu, ale ostateczna decyzja co do tego, jakie wyzwania podejmuję, pojawi się na blogu we wspomnianym poście. Z tematycznych rezygnuję, bo chcę mieć zupełną dowolność tego, co czytam. Chciałabym także pobić swój tegoroczny rekord w ilości przeczytanych książek, bo z każdym kolejnym rokiem jest ich więcej. :)

Wyrzutnia fajerwerków, czyli nominacje!
Nominuję każdego, komu ten tag się spodobał i kto chciałby go zrobić u siebie. Może zdążysz jeszcze, zanim wybije północ. ;)


Mimo pewnych problemów (któż ich nie ma), ten rok zaliczyć mogę do udanych. W ostatnich latach, kiedy nadchodził koniec roku, dopadał mnie melancholijny nastrój. Na pierwszy plan przebijały się przede wszystkim niepowodzenia i złe rzeczy, które mnie spotkały. W tym roku jest inaczej i spora w tym zasługa bloga. Wniósł on w moją, czasami bardzo szarą rzeczywistość, sporo radości. Nie byłoby tej radości, gdyby nie Wy. Dziękuję Wam, że jesteście, bo to nie tylko ja tworzę Zaczytaną Dolinę. Tworzycie ją także i Wy, bo motywujecie mnie do starania się, by poszukiwać nowych pomysłów na posty, które Was zaciekawią czy poprawią Wam humor. :)


Niech sylwester będzie udany - czy wybieracie się na całonocną imprezę, czy spędzicie go w domu z książką lub przed telewizorem. :) W Nowym Roku życzę Wam przede wszystkim zdrowia, bo ono jest najważniejsze. Życzę także, byście byli szczęśliwi i robili to, co Was uszczęśliwia. Życzę Wam, by wszelkie plany udało Wam się zrealizować, a jakiekolwiek problemy udało się pokonać. No i oczywiście, życzę wielu wspaniałych książek i czasu, by móc zatopić się w lekturze! :)
Zaczytanego Nowego Roku!!!



źródło okładek: http://lubimyczytac.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Informacja
Na blogu zainstalowany jest zewnętrzny system komentarzy Disqus. Więcej o nim w Polityce Prywatności.