niedziela, 16 sierpnia 2015

7 Deadly Sins Book Tag


Dzisiaj mijają dokładnie trzy miesiące, od kiedy założyłam bloga, a dla Was mam kolejny tag. Tym razem jest to 7 Deadly Sins Book Tag, który krąży w blogosferze, a ostatnio widziałam go na blogu Charlotte Andell In Bookland. Do każdego z 7 śmiertelnych grzechów dopasowane jest pytanie. Bez zbędnego przedłużania, zaczynamy!

1. Chciwość - najtańsza i najdroższa książka na Twojej półce?
Najtańszą książką na mojej półce jest bodajże  Lolita Vladimira Nabokova w wersji kieszonkowej. Kosztowała mnie ona 7 zł w Auchanie. Najdroższą książką w mojej biblioteczce jest najprawdopodobniej Dancing the dream - zbiór poematów i krótkich opowiadań Michaela Jacksona (tak, chodzi o Króla Popu) w języku angielskim. W empiku sprowadzono mi ją z Wielkiej Brytanii i kosztowała mnie wówczas dobrych 80 zł. Dzisiaj mocno zastanawiałabym się, czy wydawać taką kwotę na jedną książkę, skoro za tę sumę mogłabym mieć trzy lub nawet cztery inne książki.

2. Gniew - autor którego kochasz, ale również i nienawidzisz z całego serca?
Chyba do żadnego autora nie żywię aż tak skrajnych uczuć. Mogę podać przykłady autorów, których lubię, ale mam im coś za złe, gdy złamali mi serce podczas lektury.
Andrzej Sapkowski - kocham Wiedźmina, ale nie lubię pewnych bolesnych momentów z Pani Jeziora.
J.K. Rowling - uwielbiam Harrego Pottera, ale autorka pewne postacie mogła oszczędzić. No i co jej zrobiła Hedwiga? :(
Suzanne Collins - Igrzyska Śmierci są świetne, ale Kosogłos złamał moje serce.
George R.R. Martin - od czego by tu zacząć? ;)

3. Obżarstwo - jaką książkę możesz pożerać ciągle bez wstydu?
Hmm... ciężkie pytanie, bo rzadko sięgam ponownie po jakąś książkę. Mam tyle nieprzeczytanych na półkach, że czułabym się w jakimś stopniu winna, że zabieram się za coś, co już przeczytałam, a tylu tytułów jeszcze nie tknęłam. Kiedy już trochę ogarnę czekające książki, z chęcią wrócę do Harrego Pottera albo Wiedźmina. :)

4. Lenistwo - czytanie jakiej książki zaniedbałaś przez swoje lenistwo?
Krótka historia czasu Stephena Hawkinga, którą kupiłam kilka miesięcy temu. Zachwycił mnie film Teoria wszystkiego i stwierdziłam, że nie wypada mi nie znać jego pierwszej samodzielnej książki. Niestety, do tej pory przeczytałam tylko 2 rozdziały. Często patrzę na tę książkę i mam wyrzuty sumienia, że tak sobie samotnie leży. Na swoją obronę mam to, że trzeba się przy niej skupić, żeby ją zrozumieć, a nie zawsze mi się chce wysilać szare komórki. Ale ja to nadrobię. :)

5. Pycha - o jakiej książce mówisz najwięcej, kiedy chcesz zabrzmieć jak bardzo inteligentny czytelnik?
Nie muszę w ten sposób budować poczucia własnej wartości. Nie chciałabym mieć do czynienia z osobą, która uważałaby się za lepszą, bo czyta coś, a ja tego nie przeczytałam, więc tym bardziej sama nie chcę być kimś takim.

6. Nieczystość - jakie cechy uważasz za najbardziej atrakcyjne u bohatera bądź bohaterki?
Lubię, gdy bohater jest obdarzony ciętym językiem i posługuje się sarkazmem. Nie może być nudny czy irytujący, bo przejście przez książkę z taką postacią to droga przez mękę. Musi być inteligentny, odważny i cechować się pewną determinacją w swoich działaniach. Jeśli już znajdzie się w jakichś opałach, powinien starać się sam z nich wybrnąć, a nie jedynie czekać na ratunek.

7. Zazdrość - jakie książki najbardziej chciałabyś dostać jako prezent?
Mam wymienić całą listę? W zasadzie istnieje taka, nawet pojawiła się już na blogu. Znajduje się w poście pt. 100 książek, które chciałabym przeczytać. ;) A na poważnie, to bardzo miłym prezentem byłyby brakujące części Pieśni Lodu i Ognia George'a R.R. Martina - Uczta dla wron oraz Taniec ze smokami. Ucieszyłabym się również z Listów niezapomnianych Shauna Ushera lub 500 zdań polskich Jerzego Bralczyka. Marzę o tych książkach.

A jak Wy odpowiedzielibyście na pytania zawarte w tym tagu? Jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, zachęcam do zrobienia tego tagu u siebie. Możecie również odpowiedzieć w komentarzach. Zapraszam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Informacja
Na blogu zainstalowany jest zewnętrzny system komentarzy Disqus. Więcej o nim w Polityce Prywatności.