poniedziałek, 10 sierpnia 2015

Liebster Blog Award #2

Nie powinnam narzekać, że jest gorąco, w końcu mamy lato i wysokie temperatury są nieodłączną jego stroną. Niestety, zbyt wysokie temperatury zaczęły źle na mnie działać - nie potrafię skupić się na czytaniu, a gdy próbuję, wiele rzeczy mnie drażni i w efekcie z czytania nici. Siedzenie przy komputerze w pokoju, który z powodzeniem mógłby konkurować z Mordorem, także nie jest moim marzeniem. Stąd mniejsza częstotliwość pojawiania się postów na blogu, za co przepraszam. Dlatego także dzisiaj nie recenzja, a coś lżejszego.

Kilka dni temu zostałam po raz drugi nominowana do Liebster Blog Award. Tym razem nominację zawdzięczam Oli z bloga Zatracona w innych światach. Zasady tego wyróżnienia, dla przypomnienia, są następujące:
„Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.”
A więc zaczynamy!


1. Od jakiej książki zaczęła się twoja przygoda z czytaniem?
Moja przygoda z książkami zaczęła się od Zmierzchu. ;) Był to akurat okres po ekranizacji pierwszej części Przed świtem i byłam strasznie ciekawa, jak wszystko się kończy, więc zaczęłam czytać całą sagę od pierwszego tomu. Po przeczytaniu byłam zaskoczona tym, ile różnic jest między filmem a książkami. Potem przyszedł czas na inne książki. Chciałam przekonać się, jakie różnice znajdę w kolejnych parach książka - film. Od tamtego czasu mogę śmiało stwierdzić, że rozwijam się czytelniczo. Sięgam po różne gatunki, staram się nadrabiać klasykę literatury. Tak więc nawet z przeczytania książki, która zbiera kiepskie oceny, można wyjść coś dobrego. ;)

2. Gdybyś musiała wybrać: tylko czytać czy móc robić absolutnie wszystko, ale nie czytać, co byś wybrała?
Tutaj muszę przyznać, że nawet miłość do książek ma swoje granice. Owszem, kocham czytać. ale robić tylko to? Mimo tylu ciekawych historii, to zajęcie w końcu mogłoby się znudzić. Czasem po prostu trzeba zrobić coś innego.

3. Dlaczego założyłaś bloga?
Każdy chyba zna to uczucie, kiedy po przeczytaniu książki masz ochotę o niej komuś opowiedzieć czy wymienić na jej temat zdania. Niestety, rzadko mam możliwość podyskutowania o danej książce, więc pisanie na blogu jest dobrym sposobem, by wyrzucić w siebie wszystkie przemyślenia, jakie ma się po lekturze. Wcześniej, zanim założyłam bloga, pisałam swoje oceny na lubimyczytac.pl. Na blogu mogę jednak powiedzieć trochę więcej i mam to wszystko w jednym miejscu.

4. Jaki masz stosunek do czarnych charakterów?
Gdyby nie czarne charaktery, wielu książek by nie było. To potrzeby i ważny element książki, dzięki któremu przeżywasz silne emocje. Jeśli czarny charakter jest dobrze skonstruowany, szczerze go nienawidzisz i tylko czekasz, aż powinie mu się noga. 

5. Śmierć którego bohatera najbardziej tobą wstrząsnęła?
O, to pytanie o spoilery. Nie chcę zdradzać nic z tego, czyja śmierć mną wstrząsnęła najbardziej. Powiem tylko tyle, że są dwie takie książki, przy których bardzo byłam zła na to, co autor wymyślił. Pierwsza z nich to Kosogłos Suzanne Collins, a druga to Pani Jeziora Andrzeja Sapkowskiego. Kto je czytał, będzie wiedział, co mnie zdenerwowało.

6. Gdybyś miała wybrać jedna super moc, co by to było?
Latanie! Zdecydowanie! Chciałabym mieć taką super moc, czułabym się wolna, jak ptak i często bym z niej korzystała. :)

7. Jaka książka nigdy nie powinna zostać zekranizowana, bo to odebrałoby jej cały urok?
Nic mi nie przychodzi na myśl. Wiem, twórcy filmowi mogą totalnie zniszczyć książkę, czy to wyborem scen, które znajdą się w filmie, a które zostaną pominięte, czy to obsadą, czy też kiepskimi efektami specjalnymi. Niemniej jednak często wręcz marzy się o tym, by po przeczytaniu świetnej książki, móc zobaczyć daną historię na dużym ekranie.

8. Czy masz ulubionego autora? Jeśli tak to kogo?
Nie mam jednego ulubionego autora. Mam duże serce, w którym wielu autorów może znaleźć swoje miejsce, ale póki co, żaden nie zajął całego.

9. Dlaczego lubisz czytać?
Lubię czytać, bo nie ruszając się z fotela, mogę w wyobraźni przenosić się w czasie i przestrzeni. Mogę przeżywać tysiące przygód, żyć tysiącami żyć, odczuwać tysiące różnych emocji. Jednego dnia mogę wraz z Wiedźminem polować na potwory, drugiego uczyć się zaklęć w Hogwarcie, a trzeciego wraz ze Starkami zakrzyknąć "Nadchodzi zima!". ;)

10. Ulubiona bohaterka? Dlaczego ona?
Gdybym miała ulubioną bohaterkę, po przeczytaniu tego pytania, od razu pojawiłaby się mi przed oczami. Niestety, myślę, myślę i żadna nie przychodzi mi do głowy. Oczywiście, lubię dobrze skonstruowane żeńskie postacie, ale żadna z nich nie jest moją ulubioną. Jeśli jednak miałabym jakąś wybrać, byłaby to Yennefer, Triss Merigold lub Ciri z Wiedźmina. Widzicie, nawet tutaj nie potrafię wymienić jednej. ;) A dlaczego one? Za ich charaktery i moc!

11. Jak dużo czasu spędzasz w sieci w ramach szeroko pojętego blogowania? (pisanie, komentowanie, przeglądanie itp.)
Trudno mi określić, bo najczęściej przeglądam i komentuję na smartphonie, a do niego mam dostęp przez cały dzień. Zdarza mi się także na nim pisać recenzje, bo nie zawsze potrafię wszystko napisać jednym ciągiem. Na komputerze, kiedy siadam do pisania, spędzam od 2 do 4 godzin. Sporo czasu zajmuje mi dopieszczanie szczegółów. Kilka razy czytam to, co napisałam, zanim to opublikuję.

To już wszystkie pytania od Oli, pora na moje pytania:

1. Czy obecne upały mają wpływ na to, jak Ci się czyta i pisze? Jakie masz na nie sposoby?
2. Gdybyś mógł/mogła żyć w dowolnym miejscu na świecie, gdzie by to było?
3. Jakie masz doświadczenia z polonistami w szkole? Dobre czy złe?
4. Z posiadania jakiej książki jesteś najbardziej dumny/a?
5. Wyobraź sobie, że masz 1.000 zł, które możesz wydać na co tylko chcesz. Na co byś go wydał/a?
6. Co jest Twoim największym osiągnięciem?
7. Na premierę jakiej książki czekasz z niecierpliwością?
8. Czego boisz się najbardziej?
9. Gdybyś mógł porozmawiać z dowolnym nieżyjącym autorem, kto by to był?
10. Na jakim filmie byłeś/aś ostatnio w kinie? Jak Ci się on podobał?
11. Która z ostatnio przeczytanych książek wzruszyła Cię do łez?

Do odpowiedzi na pytania nominuję:
http://czytaniapasja.blogspot.com/
http://blackenedbooks.blogspot.com/
http://mini-book-review.blogspot.com/
http://zaksiazkowane.blogspot.com/
http://apocalypsefallen.blogspot.com/
oraz każdego, kto tylko chciałby odpowiedzieć na pytania. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Informacja
Na blogu zainstalowany jest zewnętrzny system komentarzy Disqus. Więcej o nim w Polityce Prywatności.