środa, 7 września 2016

Liebster Blog Award #11

Nadal mam w zapasie kilka nominacji do Liebster Blog Award, dlatego postanowiłam odpowiedzieć dzisiaj na kolejną z nich. Tym razem zawdzięczam ją Tusi z bloga Tusia, książki i nie tylko, za co dziękuję. :)

Jak zawsze, zanim przejdę do pytań, przypomnę zasady:
„Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (lub mniej), zadajesz im 11 pytań i informujesz ich o nominacji. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.”

A więc przejdźmy do pytań. :)

1. Dlaczego założyłaś/eś bloga akurat o tematyce książkowej?
Najprostsza odpowiedź: bo uwielbiam książki. Chciałam mieć własne miejsce w sieci, gdzie mogłabym wyrzucić z siebie swoje odczucia po lekturze, stąd blog o tematyce książkowej. Nie czułam potrzeby, by zakładać bloga o innej tematyce.

2. Od jakiej książki rozpoczęłaś/rozpocząłeś swoją przygodę z czytaniem?
Taką książką, która sprawiła, że zaczęłam czytać wręcz nałogowo, był Zmierzch Stephenie Meyer. Tak, zaczęłam od serii o błyszczących wampirach. :D Ważne jednak, że zaczęłam i nie zamierzam przestać. ;)

3. Masz swój ulubiony cytat? Jak tak, to jaki?
Na pewno cytaty o książkach są jednymi z moich ulubionych:
  • „Książki są lustrem: widzisz w nich tylko to co, już masz w sobie.” Cień wiatru Carlos Ruiz Zafon
  • „Aż do chwili, gdy się przestraszyłam, że stracę tę umiejętność, nie kochałam czytania. Bo czy można kochać oddychanie?”Zabić drozda Harper Lee
  • „- Sen jest dobry. - stwierdził. - Ale książki są lepsze.”Starcie królów George R.R. Martin
Kilka takich bardziej życiowych również lubię:
  • „Życie jest jak pudełko czekoladek - nigdy nie wiesz, co ci się trafi.”Forrest Gump Winstron Groom
  • „Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.” – Albert Einstein
  • „Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu.”Mały Książę Antoine de Saint-Exupéry

4. Czy jest coś co cię denerwuje w blogosferze?
O tym pisałam już w poprzednim LBA. Denerwują mnie początkujący, którzy chcieliby od razu zyskać taką popularność bloga, jaką mają blogerzy prowadzący swoje blogi latami, i próbują dojść do tego najłatwiejszymi drogami – wszelkie obs/obs, kom/kom i żebranie o udostępnienie, bo dopiero zaczęli.

5. Grasz w gry komputerowe? Jaka jest twoja ulubiona?
Bardzo rzadko, ale gram. Uwielbiam Wiedźmina, Simsy i stare, dobre Quake III. :)

6. Jaki jest twój ulubiony gatunek książkowy?
Nie mam jednego konkretnego ulubionego gatunku. Uwielbiam fantastykę, powieści obyczajowe, młodzieżówki, romanse, ale sięgam także po inne gatunki. Nie zamykam się w jednym rodzaju literatury, bo tylko bym na tym straciła. :)

7. Wolisz spędzać weekend z książką, czy ze znajomymi, lub rodziną?
Hmm... Zależy od tego, jaka byłaby to książka, jacy znajomi i jaka rozrywka byłaby do wyboru. ;) Uwielbiam książki, ale chyba wybrałabym spędzenie czasu ze znajomymi lub rodziną (a książkę czytałabym potem, np. w nocy). :)

8. Jaka książka ostatnio cię rozczarowała?
Ostatnio była to powieść Pod samym niebem R.K. Lilley. Niedawno pisałam o niej na blogu, więc możecie przekonać się, czym mnie rozczarowała, zaglądając do jej recenzji. :)

9. Masz szansę spotkać (jednego) swojego ulubionego autora. Kto by to był?
Hmm... Jeden ulubiony autor... Trudny wybór. Chyba postawiłabym na Colleen Hoover, bo wydaje się być całkiem zabawną, wyluzowaną osobą i takie spotkanie mogłoby być naprawdę ciekawe. :)

10. Czy płakałeś/aś przy jakiejś książce? Jak tak, to jakiej?
Nieraz zdarzyło mi się płakać przy książce. Lubię czasami przeczytać taką powieść, która doprowadzi mnie do łez, bo to oczyszcza. Ostatnio wzruszyły mnie dwie książki – Prawo Mojżesza Amy Harmon oraz Slow Burn K. Bromberg. Ich recenzje pojawiły się w ostatnim czasie na blogu. :)

11. Należysz do jakichś fandomów? Jak tak, to jakich?
Nie, nie należę do żadnych fandomów. Chyba nigdy nie wsiąknęłam w żadną historię tak bardzo, by aż dołączać do jakichś fandomów. I chyba jestem już na to odrobinę za stara. ;)


Bardzo przyjemnie odpowiadało mi się na pytania Tusi, były bardzo ciekawe. :) Musicie mi jednak coś wybaczyć – po raz kolejny pominę etap nominacji i zadawania własnych pytań. Jakoś tak brakuje mi weny, by je powymyślać. :)
Zaczytanego dnia,


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Informacja
Na blogu zainstalowany jest zewnętrzny system komentarzy Disqus. Więcej o nim w Polityce Prywatności.