poniedziałek, 16 listopada 2015

Ścieżki życia – Edyta Kowalska || ROZDANIE NA PÓŁROCZE

Wiecie co? Dzisiaj mija dokładnie pół roku, od kiedy na tym blogu pojawił się pierwszy wpis. Pół roku! Jak to szybko minęło! Dzisiaj mam dla Was pierwszy na moim blogu konkurs, ale zanim o nim, przedstawię Wam książkę, jaką możecie w tym konkursie zgarnąć. :)

Julia to 35-letnia bibliotekarka z lekką nadwagą. Jakiś czas temu jej świat wywrócił się do góry nogami. Kobieta postanowiła w końcu wyrzucić ze swojego życia męża, który notorycznie ją zdradzał i zacząć wszystko od początku. Niewielkie mieszkanko, przygarnięty kot Piernik i towarzystwo książek - nowy etap życia byłby dosyć samotny, gdyby nie przyjaciele, na których zawsze może liczyć. Julia idzie za ciosem. Rozwód to dopiero początek zmian w jej życiu. Dieta, ćwiczenia, pozytywne podejście do życia. I chociaż Julia boi się ponownego skrzywdzenia, kiedy za rogiem pojawi się miłość, jej serce odżyje na nowo.

Ścieżki życia to debiut literacki pani Edyty Kowalskiej. Z jej powieścią spędziłam jeden wieczór, ale był to naprawdę przyjemnie spędzony czas. Jej bohaterka o swoim życiu opowiada, pisząc pamiętnik. Ścieżki życia to ciepła, niepozbawiona humoru opowieść o przyjaźni, miłości i książkach. Czytało się ją szybko i nieraz się przy niej uśmiechnęłam.
"Nie wiem, czy pracuję w bibliotece dlatego, że kocham książki, czy kocham książki dlatego, że pracuję w bibliotece..."
Od razu polubiłam główną bohaterkę. Może to dlatego, że podobnie, jak ja, kocha książki i koty? ;) A może dlatego, że jest przesympatyczną babka, która chce zawalczyć o swoje szczęście? Julia to kobieta o złotym sercu - zawsze chętnie pomoże bliskim w potrzebie i nie oczekuje wiele w zamian.
"- Tak, wiem. Drogi życia są zawiłe i pełne krętych ścieżek...
- Właśnie. I łatwo można zabłądzić, skręcając w niewłaściwą. W gąszczu nie widać, dokąd ona prowadzi. Na szczęście w każdej chwili jest szansa, by zawrócić, ale nie zawsze trafisz na tę łatwiejszą i przyjemniejszą. Ty już raz zawróciłaś w odpowiednim momencie. Teraz masz szansę dojść do końca ścieżki, na której stoi szczęście. Musisz tylko założyć odpowiednie buty, by łatwiej przejść po kamieniach i wystających korzeniach."
Moją sympatię zaskarbiły sobie również postacie drugoplanowe. Przyjaciółka Julii z jej wesołą gromadką urwisów, zwłaszcza rezolutną 3-latką, nieraz odmalowały uśmiech na mojej twarzy. Sąsiad Julii, swoją opowieścią, nawet mnie trochę wzruszył, a mężczyzna, który przyprawił serce bohaterki o szybsze bicie, również i mnie w pewien sposób zauroczył.

Żałuję jedynie, że tak szybko musiałam się z bohaterami książki rozstać, bo mogłabym przeczytać o nich drugie tyle. Warto nadmienić, że spora część historii rozgrywa się zimą, a więc na tę porę roku będzie to idealna rozrywka na wieczór.

Na koniec muszę wspomnieć jeszcze o tym, jak pięknie wydana jest ta książka. Twarda oprawa, grube, białe kartki, ładna czcionka i śliczna okładka - wszystko to razem tworzy apetyczne połączenie, a dla oka prawdziwą ucztę. :)

Moja ocena: 7/10 (bardzo dobra)

Ścieżki życia to książka na jeden, ale jakże sympatyczny, wieczór. To lekki romans, który w połączeniu z kubkiem ciepłej herbaty, idealnie ogrzeje Wasze serduszka.

Szczegółowe informacje:
Tytuł: "Ścieżki życia"
Autor: Edyta Kowalska
Wydawnictwo: Poligraf
Rok wyd.: 2015
Stron: 152
Oprawa: twarda
Cena okładkowa: 30 zł

Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję autorce.


Pora na rozdanie! Do wygrania są dwa egzemplarze książki, każdy z nich jest podpisany przez autorkę. Dodatkowo, ode mnie, do każdej książki dołączona będzie niewielka niespodzianka. :)

Zasady rozdania:
  1. Organizatorem konkursu jestem ja, autorka bloga Zaczytana Dolina. Nagrody książkowe sponsorowane są przez autorkę, panią Edytę Kowalską.
  2. Do wygrania są dwie książki. Jedna osoba może zdobyć jedną książkę, a więc w konkursie wygrywają dwie osoby.
  3. Zwycięzcy zostaną wyłonieni w drodze losowania.
  4. Adres zwycięzców musi znajdować się na terenie Polski. Nie wysyłam książki za granicę.
  5. Konkurs trwa od 16 listopada do 29 listopada do godziny 23:59.
  6. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni w osobnym poście na blogu 30 listopada oraz poinformowani o tym fakcie w mailu. Mail będzie zawierał również prośbę o podanie adresu do wysyłki.
  7. Jeśli nie dostanę odpowiedzi zawierającej adres w ciągu 3 dni, zostanie wylosowane kolejna osoba, która otrzyma nagrodę.
  8. Aby wziąć udział w rozdaniu, wystarczy zgłosić się w komentarzu pod tą recenzją. Wzór zgłoszenia:
    Zgłaszam się! 
    Mój e-mail: (Twój adres mailowy)

  9. Nie jest to obowiązkowe, ale będzie mi miło, jeśli zaobserwujesz mój blog i polubisz mój fanpage na Facebooku, jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś. :)
  10. Udział w konkursie oznacza akceptację jego regulaminu.
Zachęcam Was do zgłaszania się, bo warto, a warunki udziału w rozdaniu są banalnie proste. :) Nawet jeśli książka niekoniecznie Wam się podoba, możecie spróbować wygrać ją dla mamy, siostry, cioci, babci czy kogokolwiek innego. Zbliżają się święta - będzie ładny prezent! ;)
Zaczytanego dnia,




Aktualizacja 30.11.2015
Konkurs zakończony - wyniki

Witaj w Zaczytanej Dolinie!
Cieszę się, że tutaj zawitałeś. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad. Każdy komentarz jest dla mnie ważny i sprawia mi ogromną radość. Dzięki nim mogę również dowiedzieć się, co robię dobrze, a co źle. Nie bój się wypowiedzieć swojego zdania. :)
Ze swojej strony proszę tylko o wzajemny szacunek. :)


Żeby skomentować post, nie trzeba się logować. Zachęcam także do polubienia profilu ma facebooku i obserwowania na instagramie!