wtorek, 24 listopada 2015

Opposition – Jennifer L. Armentrout

Seria Lux podbiła moje serce i zyskała swoje miejsce w moim osobistym zbiorze ulubionych serii. Niewiele czytałam powieści, które skupiałyby się wokół istot pozaziemskich, a świetnie wykreowani bohaterowie i spora dawka humoru sprawiły, że seria autorstwa Jennifer L. Armentrout jest jak powiew świeżości wśród młodzieżowych powieści gatunku paranormal romance. Z każdym kolejnym tomem byłam coraz bardziej zżyta z Katy i Daemonem. Przyszedł niestety czas, by zakończyć moją podróż z nimi, oto bowiem w moje ręce trafił piąty i już ostatni tom ich przygód.

Ponieważ trudno cokolwiek powiedzieć o treści tej części bez zdradzenia pewnych rzeczy z poprzedniej, nie czytaj kolejnego akapitu, jeśli nie chcesz ich poznać.

↓ UWAGA! W TYM AKAPICIE SPOILERY Z CZWARTEGO TOMU ↓
Na Ziemię przybyli Luksjanie, a Daemon, Dawson i Dee podążyli za nimi. Katy jest skołowana - czy oznacza to, że będzie musiała walczyć przeciwko ukochanemu? Kiedy prawda o Beth wychodzi na jaw, Katy wraz z Archerem postanawia pojechać zakupić niezbędne dziewczynie rzeczy. Pech sprawia, że na sklep napadają Luksjanie, którzy zaczynają mordować ludzi. W wyniku niefortunnych zdarzeń, bohaterka trafia do ich siedziby, gdzie jak się okazuje, już znajduje się jej ukochany wraz ze swoim rodzeństwem. Ale Daemon jest inny - zimny i obcy... Czy to koniec ich wielkiej miłości? Czy po tym wszystkim, co razem przeszli, staną się swoimi wrogami? Czy da się uratować ludzkość i planetę przed inwazją? Odpowiedź znajdziecie w książce.

Kiedy mam przed sobą ostatni tom serii, którą pokochałam z całego serca, rozgrywa się we mnie walka. Z jednej strony chcę jak najszybciej poznać zakończenie losów ulubionych bohaterów, a z drugiej strony bardzo nie chcę się z nimi rozstawać i najchętniej przedłużyłabym to ostatnie spotkanie. Nie inaczej było w przypadku Opposition. Książka wciąga i naprawdę trudno się od niej oderwać, zwolnić czy sztucznie wydłużyć czytanie. Chociaż sporo się dzieje i treść trzyma w napięciu, powieść czyta się z prawdziwą przyjemnością.

Zakończenia serii bywają... kłopotliwe. Zdarza się, że po przeczytaniu ostatniego tomu, mamy w stosunku do książki mieszane uczucia, a do samego autora - pretensje. Ja jestem zakończeniem serii Lux po prostu zachwycona. Czytając, starałam się nie analizować i nie myśleć, co i jak się potoczy, dlatego czekało mnie kilka zaskoczeń. Oczywiście, nie da się ukryć, drżałam o losy bohaterów, a sama autorka doprowadziła mnie do łez, ale w ogólnym rozrachunku jestem bardzo zadowolona. Chyba nie mogłabym oczekiwać, czy zakończenie było jeszcze lepsze.

Uwielbiam grzbiety tej serii. Wyglądają kosmicznie. ♥
Po raz kolejny muszę wspomnieć o wyjątkowym klimacie, jaki panuje w serii Jennifer L. Armentrout. Bohaterowie, mimo iż mają przed sobą naprawdę trudne czasy, potrafią w dalszym ciągu wpleść odrobinę humoru w swoją rzeczywistość. Przekomarzania nie tylko pary głównych bohaterów, ale i postaci drugoplanowych, nieraz zafundowały mi głośny wybuch śmiechu. Autorka, co stanowi dodatkowy smaczek, kilka razy nawiązuje do innych serii książkowych dla młodzieży - w końcu Katy jest blogerką i wprost uwielbia książki.

Moja recenzja nie byłaby pełna, gdybym nie napisała parę słów o Katy i Daemonie. Uwielbiam tę parę i każde z nich osobno. Katy to dziewczyna, która w obliczu niebezpieczeństwa stara się myśleć przed wszystkim o dobru innych. Jest wrażliwa na krzywdę i silna jednocześnie. Daemon to chłopak, który dla osób bliskich swojemu sercu zrobi wszystko, nawet jeśli miałoby to oznaczać zdradę. Jest przy tym obdarzony ciętym językiem i niezwykłym urokiem osobistym. Podoba mi się to, jak ta dwójka wzajemnie się uzupełnia. Ich związek wchodzi na wyższy poziom, między nimi iskrzy, a każde z nich jest w stanie oddać życie za to drugie. Może wydawać się, że to wyidealizowana para, ja jednak tego tak nie widzę.

Na koniec warto wspomnieć jeszcze, że akcja powieści przedstawiona jest zarówno z punktu widzenia Katy, jak i Daemona. Bardzo lubię ten zabieg, gdyż daje możliwość nie tylko lepszego poznania samych bohaterów, ale również rysuje szerszy obraz całej powieści. Książka ma tylko jedną poważną wadę. Jest za krótka! Cóż to jest te 400 stron? ;)

Moja ocena: 8/10 (rewelacyjna)

Opposition to naprawdę świetne zakończenie serii i jestem z niego ogromnie zadowolona. Szkoda, że to już koniec mojej przygody z Katy i Daemonem, ale cieszę się, że taka seria powstała i że miałam możliwość ją przeczytać. Polecam gorąco i jeśli piąty tom dopiero przed Wami, gwarantuję, nie zawiedziecie się. :)
Zaczytanego dnia,


Szczegółowe informacje:
Tytuł: "Opposition"
Autor: Jennifer L. Armentrout
Tytuł oryginalny: "Opposition"
Tłumaczenie: Sylwia Chojnacka
Seria: Lux - tom 5
Wydawnictwo: Filia
Rok wyd.: 2015
Stron: 400
Oprawa: miękka
Cena okładkowa: 39,90 zł

Informacja
Na blogu zainstalowany jest zewnętrzny system komentarzy Disqus. Więcej o nim w Polityce Prywatności.