wtorek, 19 stycznia 2016

The Games Book Tag


W tym miesiącu jeszcze nie pojawił się u mnie żaden tag. Zaległe nominacje czekają na zrobienie, tak więc trzeba którąś z nich wybrać. Mój wybór padł dzisiaj na The Games Book TAG, do którego nominował mnie Łukasz z bloga Świat fantasy. Serdecznie dziękuję i zabieram się za odpowiedzi. :)

Pierwsze skojarzenie - Endgame. Wezwanie. Książka zaczyna się od katastrofy - na Ziemię spada dwanaście meteorytów, które powodują niemałe zniszczenia, a potem, za sprawą dwunastu bohaterów i ich niesamowitych wyczynów, akcja nie zwalnia i nie ma możliwości, by nudzić się przy tej książce. :)

Spośród wielu nazwisk, jakie mogłabym wymienić, stawiam dzisiaj na Remigiusza Mroza. Na swoim koncie ma już 11 wydanych książek, a że talentu mu nie brak, na pewno jeszcze wiele tytułów przed nami. :)

Tematyka sportowa to coś, co omijam szerokim łukiem. Nie moje klimaty. Mam jednak w swojej biblioteczce książeczkę o pewnym ciekawym, ale niestety nieistniejącym sporcie, a jest nią Quidditch przez wieki! :D

Mam w swojej biblioteczce wiele książek, które cieszą oko swoją okładką. Stawiam dzisiaj na jeden z moich najnowszych nabytków - nowe wydanie Przeminęło z wiatrem. Zakochałam się w tej okładce od pierwszego wejrzenia i kiedy tylko dowiedziałam się o wznowieniu powieści, wiedziałam, że muszę ją mieć. Ale bez obaw, nie chodzi tylko o ładną okładkę. Z chęcią poznam i treść. ;)

Chciałabym żyć w świecie z Harry'ego Pottera. Czy kogoś to dziwi? :) Móc uczyć się w Szkole Magii, rzucać zaklęcia, tworzyć eliksiry, latać na miotle, zaprzyjaźnić się z hipogryfem czy wysyłać pocztę za pomocą sowy... Czyż to nie jest wymarzony świat? Od dziecka marzyłam o tym, by magia istniała i z chęcią przeniosłabym się do takiej rzeczywistości. :)

Hmm... Długo zastanawiałam się nad taką książką, którą przeczytałam i przyszła mi do głowy Lolita. Z tego, co widziałam na lubimyczytac.pl, zbierała wiele bardzo skrajnych opinii. Od zachwytu do całkowitego zniesmaczenia, od miłości do nienawiści. Ja nie zapałałam do niej pozytywnymi uczuciami.

Niech to będzie jeden z niedawno przeczytanych tytułów, czyli Inny świat Gustawa Herlinga-Grudzińskiego. To wspomnienia z pobytu w łagrze i z powodu ogromu cierpienia, jakie są w nich opisane, potrzeba skupienia, by się z nimi zmierzyć.

Niewiele książek, które przeczytałam, dzieje się w przyszłości. Pierwszym tytułem, jaki przyszedł mi do głowy jest Czas Żniw Samanthy Shannon, którego akcja dzieje się w 2059 roku.

Mogłabym wymienić wiele takich serii, bo lubię długie związki z bohaterami książek. Tym razem niech to będzie najdłuższa seria, jaką przeczytałam, czyli przygody Sookie Stackhouse autorstwa Charlaine Harris. Cała seria liczy sobie trzynaście tomów oraz tomik opowiadań i jest to do tej pory najdłuższa seria, jaką posiadam. Niedługo zdetronizuje ją Świat Dysku Terry'ego Pratchetta. :)

Nie kolekcjonuję żadnej serii tylko dlatego, że została pięknie wydana. Na jakie książki nie szkoda pieniędzy? Na te wymarzone! Marzenia trzeba spełniać, a kupowanie nowych książek, rozpakowywanie przesyłki i czytanie jej to ogromna frajda. :)

Pierwsze, co przyszło mi do głowy, to trylogia Selekcja Kiery Cass. Piszę o trylogii, ponieważ w tych trzy tomach główną bohaterką jest America i tylko dotyczącą jej część przeczytałam. Zakończenia całej historii można domyślić się od początku.

Pierwsza myśl - Duma i uprzedzenie. Mimo ponad dwustu lat od powstania tej powieści, historia stworzona przez Jane Austen nadal urzeka i oczarowuje czytelnika, a pan Darcy podbija serca kolejnych pokoleń kobiet. :)

Nie nominuję nikogo oficjalnie, ale jeśli spodobał Ci się ten tag i chciałbyś go zrobić u siebie, to czuj się nominowany. ;)
Na dzisiaj to już wszystko. Mam nadzieję, że podobały Wam się moje odpowiedzi. A jak Wy byście odpowiedzieli na dane kategorie? Zapraszam do komentowania. ;)
Zaczytanego dnia,


źródła zdjęć okładek gier:
http://www.filmweb.pl/
http://www.empik.com/
http://www.hasbro.com/
http://bialystok.wyborcza.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Informacja
Na blogu zainstalowany jest zewnętrzny system komentarzy Disqus. Więcej o nim w Polityce Prywatności.